Alcoi inaugura este dissabte una plaça en record d'Isabel-Clara Simó

Archivo - Arxiu - L'escriptora Isabel-Clara Simó, en una imatge d'arxiu
EUROPA PRESS - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 1 abril 2026 14:58

   ALACANT, 1 Abr. (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament d'Alcoi inaugurarà este dissabte a les 19.30 hores la nova plaça Isabel-Clara Simó. La data escollida per a este acte coincidix amb l'aniversari del naixement de l'escriptora alcoiana, "una de les figures més destacades de la literatura contemporània" en valencià.

   Este espai està situat en la intersecció dels carrers Oliver i Santa Rosa, que fins ara rebia el nom de plaça de la Concòrdia, segons ha informat el consistori este dimecres en un comunicat.

   L'edil de Cultura d'Alcoi, Elisa Guillem, ha assenyalat que amb este "gest" es rendix "homenatge" a "una de les seues veus més universals". Així mateix, ha subratllat que Simó és "un referent cultural" que mereix ocupar "un lloc destacat" en els carrers del municipi. "Donar el seu nom a aquesta plaça és també una manera de mantenir viva la seua memòria i el seu llegat", ha apuntat.

   L'acte d'inauguració comptarà amb diverses intervencions literàries i amb la participació de Jordi Tormo, Natàlia Gisbert, Rosa Fraj i Carles Cortés, este últim en representació de la família, que oferiran lectures en record de l'autora. A més, la jornada es completarà amb una actuació musical a càrrec de Júlia.

   D'esta manera, l'Ajuntament busca reafirmar el seu "compromís" amb "la cultura i la dignificació de les figures que han contribuït a enriquir el patrimoni de la ciutat".

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press