ALACANT, 26 Jun. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament d'Altea ha informat que està instruint durant el mes de juny un total de 17 expedients per presumptes infraccions a la normativa de residus, dins de la campanya de vigilància i control enfront dels abocaments il·legals, l'abandó de voluminosos i la gestió indeguda de residus en la via pública i en espais no autoritzats.
Les actuacions s'estan tramitant sobre la base de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, que establix el règim sancionador aplicable a aquest tipus de conductes, amb infraccions que poden ser molt greus, greus o lleus; a més, contempla multes de fins a 2.000 euros per a infraccions lleus i de 2.001 euros a 100.000 euros per a greus.
En un comunicat, el consistori ha abundat que "els abocaments incontrolats constituïxen una infracció que perjudica al medi ambient i a la imatge" del municipi, "per la qual cosa la Policia Local d'Altea intensificarà la vigilància i tramitarà les corresponents sancions administratives".
Durant les últimes setmanes, els punts on més s'ha actuat han sigut zones com El Paradiso, Montemolar, Quintanes, Mimoses, Camí Fons i la Carretera de Callosa. Les actuacions han sigut possibles pel "treball coordinat de la Policia Local, els servicis municipals i La Pública, així com al reforç de la vigilància en els punts negres mitjançant presència policial i el sistema ampliat de càmeres", segons l'Ajuntament.
DISPOSITIU
El consistori ha defensat que "este dispositiu permet millorar la detecció d'infraccions, identificar a les persones presumptament responsables i actuar amb major rapidesa enfront d'este tipus de comportaments".
Per la seua banda, el regidor de Seguretat Ciutadana, Deo Sánchez, ha assenyalat que "la lluita contra els abocaments il·legals és una prioritat, perquè cada abocament abandonat en la via pública o en l'entorn natural genera un cost econòmic, ambiental i social que acaba pagant tota la ciutadania".
En este sentit, des del consistori han advertit que seguiran actuant "amb fermesa i tramitant les denúncies corresponents contra els qui incomplisquen la normativa". Així mateix, l'empresa pública municipal, encarregada del servici de neteja i recollida, disposa tots els dies de la setmana "d'un vehicle dedicat expressament a la retirada d'abocaments incontrolats i voluminosos".
Així i tot, Serrat ha insistit que "la capacitat dels servicis públics no pot veure's desbordada per comportaments incívics", ja que "l'aparició constant de nous abocaments fa impossible arribar de forma immediata a tots els punts del terme municipal".