David de Haro - Europa Press - Archivo
MADRID, 15 Oct. (EUROPA PRESS) -
La Comissió Estatal contra la Violència, el Racisme, la Xenofòbia i la Intolerància en l'Esport ha acordat proposar sancions a 53 manifestants per envair la calçada i enfrontar-se als agents durant tres etapes de l'última Vuelta Ciclista a Espanya.
Segons va informar este dimecres el Ministeri de l'Interior en nota de premsa, estos expedients corresponen a actuacions desenvolupades per l'Ertzaintza en el pas de la prova pel País Basc i de la Guàrdia Civil a Astúries i Pontevedra, i se sumen a les multes proposades per la Comissió Estatal en les seues dos reunions anteriors.
Les propostes arrepleguen sancions d'1.500 a 5.000 euros i la prohibició d'accés a recintes esportius de 3 i 12 mesos per la comissió d'infraccions lleus i greus. La Guàrdia Civil va proposar sanció a 39 persones, de les quals 12 van ser detingudes per intentar tallar la carretera i encadenar-se en un tram de l'etapa 13 amb eixida en Capgròs de la Sal i final a L'Angliru.
Per la seua banda, la policia autonòmica basca va instar a multar a 14 ciutadans per incidents en l'etapa 11, al seu pas per Bilbao, la qual va haver de ser neutralitzada i no va tenir finalment guanyador. D'ells, quatre van ser detinguts per enfrontaments amb els agents quan intentaven envair la via.