Arranca l'última fase de reconstrucció de la passarel·la de Mas del Jutge a Torrent

La Generalitat inicia l'última fase de reconstrucció de la passarel·la de Mas del Jutge a Torrent
GVA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 31 octubre 2025 11:33

   VALÈNCIA, 31 Oct. (EUROPA PRESS) -

   La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori continua amb les obres de reconstrucció de la passarel·la que connecta el carrer Perellonet amb el polígon industrial Mes del Jutge a Torrent, amb una estructura més resistent enfront de futures crescudes o desbordaments del barranc de l'Horteta.

   Este divendres s'han col·locat les bigues que conformen la base del nou tauler, una actuació que suposa un "important avanç" en els treballs que permetran posar en servei la infraestructura el pròxim mes de novembre, explica la Generalitat.

   La intervenció, duta a terme en col·laboració amb l'Ajuntament de Torrent, forma part del conjunt d'obres que s'executen en el terme municipal, així com a Alcàsser, amb una inversió global de 5,8 milions d'euros destinada a millorar diverses passarel·les ciclopeatonales i el pont d'accés al polígon El Plà.

   La nova passarel·la ciclopeatonal de Mas del Jutge, de 75,5 metres de longitud, connectarà amb la urbanització a banda i banda del barranc de l'Horteta.

    Per a augmentar la resiliència i millorar el funcionament hidràulic, els estreps s'han desplaçat fora de la zona de flux preferent i s'ha elevat lleugerament la cota del tauler, garantint un marge de seguretat de dos metres sobre el nivell de l'aigua en cas d'avingudes extraordinàries.

   D'esta manera, l'estructura, de tres obertures i fonamentació profunda, substituïx a l'antiga passarel·la danyada i permetrà el pas segur de vianants i ciclistes amb un ample útil de 3,25 metres.

   Abans de l'hissat de les bigues, es van executar actuacions de neteja de la llera i retirada de restes de l'estructura col·lapsada, les campanyes de camp de topografia i reconeixements geotécnicos necessaris per al seu disseny, començant amb les fonamentacions de les piles mitjançant la perforació, armat i hormigonado.

   En els treballs de l'hissat de les bigues s'ha utilitzat una grua autopropulsada de 500 tones, per al que ha sigut necessari habilitar una plataforma estable en la llera. Una vegada col·locades les bigues, les obres continuaran amb la instal·lació de les prelosas prefabricades, l'hormigonado del tauler, enllumenat i les baranes.

   Amb esta actuació, la Generalitat reforça la seguretat i funcionalitat de la connexió amb el polígon Mes del Jutge, millorant la mobilitat sostenible i la protecció enfront d'avingudes. Els treballs s'emmarquen en el pla Recuperem València de suport als municipis afectats per la dana per a ajudar-los a executar obres de la seua titularitat. En total, dos terços d'estes obres ja estan finalitzades i compten amb una dotació de 52 milions d'euros.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press