L'equip negociador iranià viatja a Oman per a abordar la gestió de l'estret d'Ormuz després del preacord amb EUA

Archivo - Arxiu - El president del Parlamente iranià, Mohamad Baqer Qalibaf
Europa Press/Contacto/Shadati - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 22 junio 2026 18:44

   MADRID, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El principal negociador iranià i president del Parlament del país, Mohamad Baqer Qalibaf, i el ministre d'Exteriors, Abbas Araqchi, han posat este dilluns rumb a Mascate, capital d'Oman, per a abordar amb les seues autoritats qüestiones relacionades amb l'estret d'Ormuz, després de la signatura del preacord amb Estats Units la setmana passada.

    Així ho ha anunciat el titular de la cartera diplomàtica, en un breu comunicat difós a través de les seues xarxes socials en el qual ha indicat que Qalibaf es reunirà amb el sultà d'Oman, Haizam bin Tarik, amb qui tractarà formes d'enfortir "la cooperació bilateral" així com "els esforços conjunts" per a consolidar els seus acords en relació amb la "gestió de l'estret d'Ormuz".

    El cap de la diplomàcia iraniana, per la seua banda, té previst una trobada amb el seu homòleg omaní, Badr al Busaidi, del com no han transcendit detalls.

    Mentre, el president d'Iran, Masud Pezeshkian, realitzarà este dimarts una visita d'Estat a Pakistan, a invitació del primer ministre d'este país, Shehbaz Sharif, per a abordar precisament el preacord aconseguit la setmana passada amb Estats Units per a posar fi a les hostilitats en la regió deslligades amb l'ofensiva d'Israel i el país nord-americà contra Iran a la fi de febrer.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press