VALÈNCIA, 25 Jun. (EUROPA PRESS) -
L'arquebisbe de València, Enrique Benavent, ha mostrat el seu rebuig a la prioritat nacional que reivindica Vox i ha defensat que l'"única" que han de seguir els cristians és "la d'ajudar a les persones que ho necessiten": "No podem negar l'ajuda per ser d'una raça, d'una llengua, d'una religió o d'un altre país diferent".
Així ho ha manifestat este dijous en un esmorzar de Fórum Europa Tribuna Mediterrània a València, en el qual ha recalcat que la "prioritat dels cristians és, quan tenim davant de nosaltres a una persona necessitada, no distingir si una persona és d'una raça o d'una altra": "Per a nosaltres tots els éssers humans són fills de Déu".
L'acte ha comptat amb la presentació del rector de la Universitat Catòlica de València, José Manuel Pagán, i al mateix han assistit el president de la Diputació de València, Vicent Mompó, el vice-president segon del Consell i conseller de Presidència, José Díez, la titular de Justícia, Nuria Martínez, i diputats de Les Corts i regidors de l'Ajuntament de València, entre altres autoritats.
Per tant, ha garantit que un cristià o les institucions de l'Església "actuaran sempre mogudes per esta prioritat" i ha diferenciat que "una altra cosa" és que els Estats tinguen els seus recursos "limitats", per la qual cosa, "evidentment, ha d'haver-hi uns criteris de distribució". "Però sempre estem a favor i pensem que, quan es tracta d'ajudar a persones necessitades, la prioritat és la vulnerabilitat de les persones", ha matisat.
Dit això, ha insistit que, "quan es tracta d'ajudar a persones necessitades, la prioritat és la vulnerabilitat de les persones". "Quan podem ajudar a algú, no podem negar-li l'ajuda per ser d'una raça, d'una llengua, d'una religió o d'un altre país diferent", ha proclamat.
A més, Enrique Benavent ha defensat que els immigrants "formen part de la nostra vida" perquè "cuiden a malalts, ancians, treballen els camps" i estan implicats en "molts sectors de la vida social i econòmica". "Hem de pensar que han de ser tractats com a éssers humans amb tota la seua dignitat", ha postil·lat.