Bernabé denuncia l'"abandó" de Catalá a Natzaret: "Ni lliura les vivendes ni avança amb el metro"

Imatge de la secretària general del PSPV a València, Pilar Bernabé.
PSPV
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 16 junio 2026 14:23

   VALÈNCIA, 16 Jun. (EUROPA PRESS) -

   La secretària general dels socialistes a València, Pilar Bernabé, ha lamentat la "situació d'abandó" en el qual es troba el barri de Natzaret, a València, com a conseqüència de la gestió de l'alcaldessa de València, María José Catalá (PP).

   Bernabé, que ha recorregut el barri de la mà de veïns, comerciants i diferents entitats, ha assenyalat com a exemple de l'"embós" de Catalá la situació del Parc de Desembocadura, que "tres anys després seguix sense adjudicar, la destrucció del projecte del Delta Verd amb la incorporació de nous vials, la paralització en el lliurament de vivendes protegides en el barri o la negativa del seu govern a apostar per l'ampliació de les línies del metro per a connectar Natzaret amb la resta del Marítim o amb altres punts de la ciutat a través de la L11 i la L12".

    "Es complixen tres anys des que María José Catalá és alcaldessa de València i no tenim res que celebrar. Hui València és una ciutat més bruta, una ciutat més contaminada i una ciutat més embossada. I el barri de Natzaret on estem hui és un clar exemple d'un barri que podria estar millor comunicat i no ho està perquè l'ampliació de la L-10 hui està totalment paralitzada", ha manifestat.

    En este sentit, la dirigent socialista ha anunciat que el Partit Socialista va a presentar al·legacions als pressupostos autonòmics per a "exigir a la Generalitat, ja que Catalá no ho fa, que invertisca en la connexió del metre per a Natzaret", ha indicat el PSPV en un comunicat.

    Igualment, la secretària general dels socialistes ha subratllat que el govern de Catalá "manté sense lliurar dues promocions de 41 i 68 vivendes protegides a Moreres 10 i Hortolans 1 a pesar que estan finalitzades des del 2024 i 2025 respectivament".

    "Tenim dos promocions de vivenda públic que podrien estar gaudint els valencians i les valencianes i María José Catalá les té bloquejades i sense lliurar. Fins a quan va a tenir-les buides, sense lliurar-les als valencians que necessiten vivenda? Fins que arribe el dia de les eleccions i ho puga vendre com un assoliment electoral cosa que ella no ha fet?", ha incidit.

BARRIS "BRUTS I OBLIDATS"

   Bernabé, a més, ha assenyalat la situació de les dos grans zones verdes que havien de beneficiar a Natzaret i que "seguixen sense avançar" com el Delta Verd, "al que pretén restar jardí per a poder perllongar dos avingudes amb cotxes", i el Parc de Desembocadura, que "tres anys després seguix sense comptar amb el projecte d'execució definitiu encara que el concurs es va adjudicar abans que començarà el seu mandat".

    "Natzaret és l'exemple dels tres anys de gestió de María José Catalá en la ciutat de València, una gestió que té als barris abandonats, als barris més contaminats i als barris més bruts i oblidats", ha finalitzat.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press