Rober Solsona - Europa Press
VALÈNCIA, 6 Nov. (EUROPA PRESS) -
L'exdelegada del Govern a la Comunitat Valenciana, secretària d'Igualtat del PSOE i cap de llista al Congrés per la província de València, Pilar Bernabé, ha assegurat este divendres que hi ha una "diferencia abismal" entre les dimissions del que fora ministre de Transports, Óscar Puente, i la de l'expresident de la Generalitat i diputat en Les Corts, Carlos Mazón.
"Ni tan sols fa falta que ho diguem nosaltres; en esta província tot el mon és conscient", ha indicat en una entrevista en RNE arreplegada per Europa Press, en la qual ha assegurat que serà la pròxima alcaldessa de València. "Em vaig a emprar a fons per a ser-ho perquè crec que València ho necessita", ha afirmat.
Bernabé ha assenyalat que la decisió del secretari general dels socialistes i president del Govern, Pedro Sánchez, de reprendre esta vesprada la precampanya del 29N amb un míting a València va ser anterior a la decisió de la dimissió de Puente després de l'accident ferroviari d'Urda.
"Personalment no em pareix que siga difícil d'entendre que el president del Govern vinga a València" perquè "a qualsevol l'ix de dins marcar la diferència" i també perquè la ciutat i la província "som precisament un exemple de la necessitat" de la ciutadania "de tindre uns servicis públics forts, de tindre un estat fort i robust" per a poder atendre situacions com la de la dana d'octubre del 2024.
En esta línia, ha destacat la capacitat del PSOE d'engegar, de "creure" i "apostar" per estes polítiques. Així, preguntada per si durant el míting d'esta vesprada sobrevolarà la renúncia de Puente i pel fet que el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, hi haja subratllat que l'exconsellera d'Emergències i Interior i investigada en la causa de la dana, Salomé Pradas, va dimitir, Bernabé ha reiterat que és "incomparable".
Sobre este tema, ha manifestat que este mateix dijous es va celebrar un acte a Paiporta en record de les persones mortes en la dana del 29 d'octubre del 2024, organitzat per una de les associacions de víctimes, i ha recalcat que en totes les intervencions les víctimes van afirmar que es sentien "absolutament insultades pel govern del Partit Popular perquè no van fer mai ni un gest".
MAZÓN "SEGUIX AFORAT"
I, en relació amb això, ha retret que Carlos Mazón "seguix aforat", malgrat estar "sense anar pràcticament a treballar" però "per a poder protegir-se de qualsevol situació judicial". "Quan estava en l'homenatge, centenars de persones que van acudir em deien: és que hi ha una gran diferència; la hi ha i la gent ho veu i no van a poder evitar-ho", ha mantingut.
En relació amb l'actuació d'este dijous de l'UCO, que va registrar la casa de l'exministre i exsecretari d'Organització del PSOE, el valencià José Luis Ábalos, en el marc d'una nova peça secreta del cas Koldo, i va fer requeriments a Adif, Bernabé ha sostingut que és un cas "que porta anys, molts anys" i en el qual el PSOE "en la part que li ha tocat, i el Govern ha col·laborat sempre en tot, des del primer minut, a l'instant" i des del primer acte.
"M'agradaria que a l'altre costat, els senyors i senyores que assenyalen permanentment, que s'esgarren les vestidures tota l'estona, que explicaren alguna vegada alguna cosa. Perquè també hem sabut altres informacions on presumptament el Partit Popular a través de l'advocat li ha oferit a Koldo un milió d'euros i no he escoltat a ningú del Partit Popular dir res sobre este assumpte, donar ni una sola explicació, encara que fora per a desmentir-ho", ha dit, i ha afegit: "Sí hi ha provats alguns pagaments però ningú diu res".
Al seu juí, "és també una diferència". I preguntada per la presumpta relació amb causes de corrupció de persones de l'entorn de Sánchez i que estaven al costat d'ell en el recorregut de les primàries, ha retret al PP que tracta de repetir "una mentida" i engegar "la màquina de bulos". "Jo he escoltat també que si hi havia un senyor que ja no sé quantes vegades cal negar que conduïa el cotxe. Quantes vegades anem a haver de negar que això no és així? Que ho expliquen els que ho van dir i van mentir. És que ja no es pot explicar més vegades. Ho ha explicat el partit, ho ha explicat el propi president del Govern", ha insistit.
Igualment, s'ha remès al PP perquè explique la declaració de l'exassessor ministerial Koldo García, que assegura que va pactar amb el fins ara advocat del PP pagar les seues defenses i un milió d'euros a canvi d'informació per a "derrocar Pedro Sánchez. "Que ho explique el Partit Popular. Jo no els he sentit, és que no he vist ni la més mínima intenció; que ho expliquen per una qüestió d'higiene democràtica", ha afirmat i ha replicat que al PSOE "ningú li podrà negar que no donem explicacions".
Per punt, ha reclamat al PP que s'explique "i que sapiguem si això és així o no és així". "Sabem que hi ha una factura pagada de 240.000 euros per un mitjà de comunicació que rep subvencions més que quantioses de comunitats governades pel Partit Popular. I la factura està ací", ha reiterat.