David Zorrakino - Europa Press
BULBOACA (MOLDVIA), 1 Jun. (de l'enviada especial d'EUROPA PRESS Laura García Martínez) -
L'Alt Representant de Política Exterior de la Unió Europea, Josep Borrell, ha considerat aquest dijous que no hi ha "res extraordinari" en el fet que l'avanament electoral a Espanya al 23 de juliol faa coincidir l'inici de la presidncia de torn espanyola de la UE amb la campanya electoral.
"Crec que que la campanya electoral es pot desenvolupar sense perjuí de la presidncia", ha afirmat Borrell a preguntes de la premsa a la seua arribada a la II Cimera de la Comunitat Política Europea (EPC, per les seues sigles en anglés) a la qual assisteixen quasi mig centenar de líders europeus, inclosos el president del Govern, Pedro Sánchez.
El cap de la diplomcia europea --i exministre d'Exteriors en el primer any de Govern de Sánchez-- ha recordat que no és la primera ocasió en qu se celebren eleccions presidencials en un Estat membre mentre exerceix la presidncia europea, com va ser el cas de Frana quan Emmanuel Macron va revalidar el seu mandat. Per aix, ha recalcat, "no és res extraordinari ni nou".