Rober Solsona - Europa Press - Archivo
VALÈNCIA, 16 Abr. (EUROPA PRESS) -
L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha insistit que no es podrà celebrar cap esdeveniment musical que supere l'ordenança de contaminació acústica en la Ciutat dels Arts i les Ciències (CACSA) després de la recent sentència que empara als veïns pels sorolls excessiu, ha assegurat que la Policia autonòmica serà qui haja de "controlar" este aspecte i ha garantit que es "coordinarà" amb la Policia Local, encara que ha remarcat que la resolució judicial "també ha deixat molt clar qui fa què".
Així ho ha manifestat, en declaracions als mitjans després de visitar les obres de rehabilitació del Complex de Abastos, preguntada per la situació dels festivals i esdeveniments musicals de CACSA després de la sentència que ordena a l'Ajuntament adoptar les mesures necessàries per a evitar que el soroll de discoteques o els concerts que se celebren en esta zona vulneren el seu dret fonamental a la intimitat i la integritat moral, incloent la revocació d'autoritzacions o reubicació d'esdeveniments o activitats.
La primera edil ha informat que s'ha produït un "xicotet avanç" sobre este tema i és que el consistori ha remès "de nou" a CACSA i alguns promotors que s'havien dirigit a l'Administració local una resposta "clara": "Primer, la sentència de complir-se i, a més, és executiva des de ja. No podem esperar a executar-la".
"Segon, en CACSA no pot produir-se cap esdeveniment musical que supere l'ordenança de contaminació acústica. I tercer, en el marc de CACSA serà la Policia autonòmica, i això ho anem a remetre, estem en vies de remissió, qui deu i va a haver de controlar el tema de la contaminació acústica", ha continuat.
En qualsevol cas, ha garantit que des del consistori estaran "molt pendents" sobre este tema i ha valorat que ella ha "dit sempre el mateix" sobre esta qüestió: "És molt difícil i crec que hi ha alternatives que entenc que estan valorant. Sé que hi ha alguns promotors que ja han pres decisions bastant interessants sobre desplaçar alguns esdeveniments musicals que allí es produïen".
"Em consta que s'estan valorant opcions i espere de debò que prompte hi haja un certa tranquil·litat també en tots els que han comprat l'entrada --dels pròxims festivals programats en la Ciutat dels Arts-- de saber evidentment on se celebren en estos esdeveniments, que són importants, però que, per circumstàncies determinades, ja és difícil celebrar-los en el centre de la ciutat", ha exposat l'alcaldessa de València.
LA NORMATIVA ACTUAL ÉS "OPORTUNA"
Preguntada per si és partidària d'impulsar des de l'Ajuntament una ordenança específica per a regular concerts i festivals, com ha demanat el PSPV, la primera edil ha argumentat que la normativa actual és "oportuna" i els socialistes la "coneixen bé". Dit això, ha posat en valor l'"avanç" que s'ha produït durant l'actual mandat en matèria d'horaris d'esdeveniments i celebracions.
"Excepte en circumstàncies excepcionals de la ciutat, els esdeveniments musicals han d'acabar a les huit --de la vesprada--, excepte moments puntuals com a Falles o Fira de Julio. Crec que és evident que la ciutat requerix un altre ritme i que hem de fer estes excepcions", ha exposat.
Per tant, ha insistit que l'actual normativa és "oportuna" i ha esgrimit que en el cas dels festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències "el que ha passat és que hi ha hagut una sentència sobre una instal·lació que nosaltres no gestionem, que gestiona la Generalitat, que té contractes amb promotors que nosaltres no autoritzem i no intervenim".
"I el que hem fet ha sigut remetre a la Generalitat esta circumstància perquè comence a desplaçar esdeveniments que es realitzaven allí que, evidentment, superen els decibels", ha continuat.
VEU "DIFÍCIL" CELEBRAR FESTIVALS EN EL CENTRE DE LES CIUTATS
Paral·lelament, María José Catalá ha garantit que els esdeveniments de caràcter esportiu i diürns "es van a seguir celebrant amb absoluta normalitat" en CACSA, però "evidentment els festivals musicals que acaben a determinades hores i que tenen uns decibels en moments de descans ja és difícil que es produïsquen en el centre de les ciutats".
"És que això no és que passada a València, és que qualsevol que acudix a diferents festivals sap on se solen realitzar. I és difícil que este tipus de festivals es realitzen ja en el centre d'una ciutat com València, que té un percentatge poblacional bastant alt i sense unes instal·lacions que estiguen condicionades oportunament per a impedir molèsties als veïns", ha lliscat.