Catalá critica a l'AVL per "forçar" el topònim de València, "que és més de la gent que dels acadèmics"

Archivo - Arxiu - L'alcaldessa de València, María José Catalá, en una imatge d'arxiu
AYUNTAMIENTO DE VALÈNCIA - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 1 abril 2026 16:51

   VALÈNCIA, 1 Abr. (EUROPA PRESS) -

   L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha manifestat este dimecres que no entén "per què criteri s'ha de mantenir oficialment la titlla oberta" en el topònim de la ciutat "quan la pròpia Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) recomana la seua pronunciació tancada".

    Per a la primera edil, "és forçar una denominació que és més del carrer i de la gent que dels acadèmics", ha lamentat a preguntes dels mitjans, després que l'Ajuntament de València haja remès les seues al·legacions a l'informe de l'AVL que rebutja la seua proposta de canviar a tancada la titlla del topònim de la ciutat en valencià.

    L'alcaldessa ha assenyalat que està a l'espera d'una resolució sobre les al·legacions presentades a la Generalitat, al mateix temps que ha defensat que "és important que els valencians cridem a la ciutat com sempre l'hem pronunciat".

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press