La CEV mostra el seu "malestar" per "les reiterades fallades" en la línia d'alta velocitat

(Foto d'ARXIU) Una dona camina per l'andana junt amb un tren d'AVE
JESÚS HELLÍN / EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 13 junio 2025 11:00

   VALÈNCIA, 13 Jun. (EUROPA PRESS) -

   La Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) ha manifestat en un comunicat el seu "malestar i preocupació" per les "contínues incidències" que estan afectant al servici d'alta velocitat entre la Comunitat Valenciana i Madrid.

   Al respecte, ha criticat que els problemes registrats ahir, amb la interrupció total del servei per una avaria elèctrica, "han tornat a deixar en evidència la fragilitat d'una infraestructura que hauria de garantir puntualitat, fiabilitat i seguretat".

   Així, ha lamentat que "de nou, milers de viatgers, entre ells molts professionals, empresaris i autònoms, no han pogut desplaçar-se, amb els perjuís personals, laborals i econòmics que això suposa". "L'alta velocitat és una ferramenta clau per a la cohesió territorial, l'activitat empresarial i la projecció exterior de la nostra economia i no és acceptable que falle amb esta freqüència", ha recalcat.

   Per això, des de la CEV han exigit a ADIF i al Ministeri de Transports "una revisió urgent de la infraestructura i del pla de manteniment de la línia; protocols de resposta ràpida davant d'emergències i una millor coordinació entre operadores; informació clara, puntual i accessible per als usuaris, i, per descomptat, inversions que reforcen una connexió estratègica per a la Comunitat Valenciana".

   "La Comunitat no pot quedar desconnectada de Madrid cada vegada que es produïx una incidència. Necessitem un servei d'alta velocitat a l'altura", ha reivindicat.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press