La CNMC obri un expedient als sis bancs de l'Ibex per possibles pràctiques anticompetitives

Els bancs es mostren tranquils de cara a la investigació i expliquen que la pujada de les hipoteques respon a la conjuntura del mercat

Archivo - Arxiu- La presidenta de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), Cani Fernández Vicién.
Marta Fernández - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 16 junio 2026 10:43

   MADRID, 16 Jun. (EUROPA PRESS) -

   La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha incoat un procediment sancionador contra Banc Santander, CaixaBank, BBVA, Sabadell, Bankinter i Unicaja per una possible pràctica contrària a la competència arreplegada en l'article 1 de la Llei de Defensa de la Competència i a l'article 101 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (S/0009/26), tal com ha precisat el regulador en un comunicat.

   En concret, l'organisme ha explicat que s'investiga la realització, per alguns dels directius d'estes entitats, de declaracions públiques sobre la política comercial futura del banc relacionades, en particular, amb els tipus d'interès de les hipoteques a tipus fix.

   En este sentit, la CNMC ha argumentat que tals declaracions haurien permès a les entitats del sector anticipar el comportament futur dels seus competidors.

   Així, la institució ha avançat que s'ha obert ara un període màxim de 24 mesos per a la instrucció i resolució del procediment, encara que ha matisat que la incoació d'este expedient "no prejutja el resultat final de la investigació".

    Per la seua banda, fonts pròximes a les entitats financeres han avançat a Europa Press que la notícia ha enxampat "per sorpresa" al sector, en considerar que els comentaris dels directius dels bancs que investiga actualment la CNMC formen part de respostes als mitjans durant trobades amb la premsa.

   A més, han argumentat que el cost de les hipoteques a Espanya es troba entre els més baixos d'Europa, al mateix temps que han explicat que l'augment dels preus en els últims mesos respon a la conjuntura del mercat, és a dir, a l'increment de l'Euríbor i dels tipus d'interès davant del canvi d'orientació de la política monetària del Banc Central Europeu (BCE), motivat per la pressió inflacionista derivada del conflicte a Orient Pròxim entre Estats Units (EUA) i Iran.

   Malgrat l'obertura de l'expedient sancionador, estes mateixes fonts han precisat que les entitats es mostren "tranquil·les" de cara a la investigació.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press