Col·lectius ecologistes es manifestaran a València per a reclamar una descarbonització "ràpida, justa i definitiva"

Archivo - Arxiu - Un centenar de persones protesten durant la manifestació 'No a l'ampliació del Port', a 16 de juny de 2023, a Valncia
Jorge Gil - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 7 septiembre 2023 17:30

   VALNCIA, 7 Sep. (EUROPA PRESS) -

   Collectius ecologistes es manifestaran a Valncia i altres ciutats a nivell global divendres que ve 15 de setembre per a reclamar una descarbonització "rpida, justa i definitiva", i per a denunciar que les emissions mundials "segueixen creixent", a pesar dels esdeveniments meteorolgics extrems "cada vegada més freqüents".

   El prxim 20 de setembre Nacions Unides celebrar a Nova York una cimera sobre ambició climtica. Un nou dileg en el qual la comunitat internacional "segueix sense ser capa d'aconseguir canvis efectius capaos de limitar l'increment de la temperatura global per davall d'1,5 C", segons subratllen les entitats en un comunicat.

   Davant aquesta cimera, Fridays for Future-Joventut pel Clima, Aliana pel Clima i, a Valncia, l'Aliana per l'Emergncia Climtica, al costat de més de 30 organitzacions i plataformes, han decidit fer seu la crida internacional per a exigir posar fi a l'ús dels combustibles fssils de manera "rpida, justa i definitiva".

   "La ruptura de rcords tant de calor com de sequera, els incendis forestals que han assolat múltiples territoris a nivell global o les pluges torrencials que s'han vist en els últims dies mostren l'enorme cost i prdues alimentries, econmiques i en vides de la falta d'acció enfront de l'emergncia climtica, així com el seu efecte nociu per a la biodiversitat", assenyalen.

   Davant aquest "catastrfic desistiment de funcions internacional", les organitzacions ecologistes exigeixen una descarbonització mundial "rpida, justa i definitiva". "Unes reduccions de les emissions de gasos d'efecte hivernacle que en el nostre país haurien d'aconseguir el 2030 el 55% menys d'emissions de gasos d'efecte hivernacle respecte a les registrades en 1990", apunten.

   Davant aquesta situació, collectius climtics i organitzacions han tornat a convocar a tota la ciutadania a manifestar-se el prxim 15 de setembre en nombroses ciutats i municipis. La convocatria a Valncia consistir en una manifestació convocada per Joventut Pel Clima Valncia i l'Aliana per l'Emergncia Climtica de Valncia, que comenar les 19.00 des de la plaa de l'Ajuntament.

   Aquesta crida s'estendr amb diverses accions "per tot el planeta" per a exigir que la comunitat internacional pose una "data de finalització" a aquest tipus d'energia massa cara per a les persones, els ecosistemes i el planeta. "Eixim als carrers per a donar un nou crit com a ciutadania, per a exigir justícia climtica, i una fi rpida, just i definitiu als combustibles fssils", han exposat des de l'organització.

   "Per tot aix, ens oposem als grans projectes que amenacen el nostre territori i que segueixen una lgica fssil i crecentista, com són l'ampliació del Port de Valncia, l'accés nord, el By-pass, les ampliacions de les autovies V-21, V-30, V-31 i CV-60, així com el tancament de línies de ferrocarril en les zones rurals i la construcció de grans projectes macrorrenovables que tan solament faran que crear zones de sacrifici en benefici d'uns pocs", han afegit.

   A més de les demandes locals, el manifest presentat per les organitzacions firmants posa de nou "importants demandes" per a aquesta "necessria transició" a un món "dins dels límits planetaris". Entre elles, la demanda histrica d'un rgim d'incompatibilitats que pose fre als interesses fssils i de les grans empreses contaminants.

   Per a les organitzacions convocants, "no és vlida qualsevol descarbonización", sinó que ha d'atendre "als principis de justícia social i econmica, enfrontant la tremenda desigualtat que es manifesta, per exemple, que els pasos més rics són els principals responsables d'aquesta emergncia climtica que suporta tota la població i, especialment, la més vulnerable, com ha ocorregut en totes les crisis recents".

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press