Comitè de Vaga mèdica eleva el conflicte contra Sanitat i Estatut Marque amb aturs indefinits des de setembre

El Comitè de Vaga mèdica eleva el conflicte contra Sanitat i l'Estatut Marc amb aturs indefinits des de setembre
EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 15 junio 2026 17:13

   MADRID, 15 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El Comitè de Vaga ha decidit elevar el conflicte contra el Ministeri de Sanitat i l'Estatut Marque amb aturs mèdics indefinits a partir de setembre, la qual cosa ha anunciat en l'inici de l'última setmana de vaga mensual establida abans de l'estiu, que ha arrancat este dilluns amb una multitudinària concentració davant de la seu ministerial, a Madrid.

   La decisió "està presa pel Comitè de Vaga" i, ara, el necessari és estudiar "la forma exacta que va a adoptar, les dates d'inici", ha indicat el president del Sindicat Mèdic Andalús (SMA), Rafael Ojeda, com a màxim representant d'un de les organitzacions integrades en este òrgan de negociació.

   En la mateixa línia s'ha mostrat la secretària general de l'Associació de Metges i Titulats Superiors de Madrid (AMYTS), Ángela Hernández, qui ha confirmat que "es tracta d'una intensificació i d'una vaga indefinida els formats de la qual es decidiran al setembre". De qualsevol forma, este col·lectiu ha assegurat que aquests aturs indefinits només es produiran "si no es produïx cap canvi durant estes cinc jornades d'atur que comencen hui i en els mesos de juliol i agost".

   De fet, el Comitè de Vaga ha recordat que serà només al setembre quan s'anuncien "el format de la vaga indefinida i la resta de mesures adoptades per a mantenir les reivindicacions del col·lectiu". Estes "giren entorn de la creació d'un Estatut propi del metge i el facultatiu, concorde a la seua formació i responsabilitat", ha posat de manifest.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press