Jorge Gil - Europa Press - Archivo
MADRID, 9 May. (EUROPA PRESS) -
Compromís, soci valencià de Sumar, ha emplaçat al Govern a aprofitar l'elecció de Lleó XIV com a nou Papa per a trencar el Tractat amb la Santa Seu que es manté des del 1979 i per a acabar amb el que definix com a "privilegis fiscals" de l'Església, incloent la casella de la declaració d'IRPF para el seu finançament.
El diputat Alberto Ibáñez vol que, en la primera reunió que mantinga l'Executiu amb el nou Papa, es pose fi al Concordato de la Santa Seu i es modifiquen les relacions diplomàtiques "sense cap tipus de privilegi".
Al seu juí, este tractat és "herència del nacionalcatolicisme franquista" i és moment de trencar-ho per a modificar les relacions diplomàtiques entre tots dos Estats, "sense privilegis" i amb un nou model fiscal que implique eliminar la casella 105 de la declaració de l'IRPF per al sosteniment de l'Església.
"L'elecció del Papa Lleó XIV ha de ser una oportunitat per a Espanya i és que urgix avançar en laïcisme democràtic i en justícia fiscal --ha afirmat Ibáñez--. És el moment d'avançar en igualtat d'oportunitats, en respecte i en diàleg interreligiós".