Gustavo Valiente - Europa Press - Archivo
MADRID, 20 Feb. (EUROPA PRESS) -
La diputada de Compromís al Congrés, Águeda Micó, ha remarcat que la seua formació no forma part de Sumar a nivell orgnic i considera que el projecte liderat per Yolanda Díaz va acudir "prompte" a les eleccions gallegues del passat diumenge, on no va aconseguir representació, encara que és necessria a nivell estatal.
En roda de premsa al Congrés, ha considerat de "llstima" que el BNG no haja pogut "guanyar ni governar" a Galícia ni que la candidata de Sumar, Marta Lois, aconseguira escó, atés que els haguera agradat un canvi polític en aquesta comunitat.
Respecte a la valoració del resultat d'aquests comicis, Micó ha desgranat que Sumar haur de fer les seues prpies valoracions, atés que Compromís no forma part de la formació i manté estrictament una relació bilateral, basada a compartir el grup parlamentari i en la no competncia electoral en els diferents comicis.
Des de la formació valenciana consideren que les eleccions gallegues evidencien la importncia de la implantació territorial per a tindre estiró en les eleccions, alguna cosa que l'esquerra alternativa estatal amb prou faenes disposa en quedar-se ja el 2020 fóra del parlament autonmic.
En aquest sentit, Compromís desgrana que el bon acompliment del BNG en aquests comicis illustra l'estiró de les forces regionalistes en comicis autonmics i respon un treball d'anys d'implantació en el territori.
Al seu torn, aprofundixen que era la primera vegada que Sumar es presenta als comicis gallecs per, de cara a altres cites autonmiques, té aliances amb partits regionalistes com Chunta, En Comú Podem i el propi Compromís. "És un bon camí", aprofundeixen.