VALÈNCIA, 30 Abr. (EUROPA PRESS) -
Els grups municipals de Compromís i Vox en l'Ajuntament de València han demanat hui dimecres a l'alcaldessa María José Catalá que cessament al regidor de Patrimoni i exsegon tinent d'alcalde i exedil d'Ocupació, Parcs i Jardins, Juan Manuel Badenas (Vox), després que la UCO haja sol·licitat a Intervenció municipal i la Fundació valència Activa informació de contractes subscrits per ell, arran d'una investigació oberta per la Fiscalia.
Compromís ha advertit que "no tot val perquè mantinga la vara de comandament" mentre que el PSPV li ha acusat de preferir "tapar a un possible corrupte abans de perdre la majoria en el ple".
La portaveu de Compromís, Papi Robles, ha recordat que la seua formació va presentar el passat 28 de febrer una informació a Fiscalia per possibles delictes de malversació, falsedat documental i negociacions prohibides a funcionaris, que ha donat lloc a l'actuació de la UCO d'este mateix dimecres, que ha coincidit amb el ple municipal.
"En menys de dos anys, este govern municipal ha aconseguit que la corrupció torne a entrar per la porta de l'Ajuntament: la UCO registrant despatxos. Esta vergonya que pensàvem que s'havia acabat ha tornat una altra vegada a pler en l'Ajuntament", ha dit i ha lamentat que Catalá tinga en l'equip de govern a dos edils investigats per Fiscalia.
"No ha tingut bastant amb tenir a dos regidors amb vacances pagades amb diners públics", ha dit en al·lusió a Badenas i a la també edil de Vox Cecilia Herrero, investigada per un delicte d'odi--, que ara "té a dos persones investigades per la Fiscalia, a les quals el que hauria de fer és directament cessar".
"Això és una situació que esperàvem que no es tornara a conèixer en este Ajuntament, però estan tan orgullosos. Hem escoltat a l'alcaldessa dir dins del ple tan tranquil·lament que sí, que la UCO està rebuscant en els despatxos d'este Ajuntament. Jo pensava que este anys els havíem deixat arrere i en menys de dos anys, la manera PP, la manera Vox, està una altra vegada entrant" en el consistori, ha retret.
"EGO POLÍTIC"
Per a Robles, "la Fiscalia farà el seu camí, però la senyora Catalá políticament està tardant a expulsar-los del seu Govern i deixar el seu ego polític aparte perquè no tot val perquè ja manté la vara de comandament".
Per la seua banda, el portaveu del PSPV, Borja Sanjuan, ha qualificat de "jornada vergonyosa" la viscuda a l'Ajuntament de València. "Que enmig del Congrés del Partit Popular Europeu, la UCO estiga registrant l'Ajuntament de València per possibles casos de corrupció, associats en aquest cas a la gestió de Juan Manuel Badenas, és molt significatiu del que està passant en esteAjuntament i de les ganes que té el Partit Popular de tractar de tapar estes investigacions que porten en marxa ja un temps i que no s'han pogut tapar", ha indicat.
Sanjuan ha subratllat que porten temps "denunciant estes possibles corrupcions" i s'ha preguntat "quant temps va a tardar a expulsar" Catalá a Badenas del govern local, al mateix temps que ha lamentat que "ara hem fet un pas més enllà en la infàmia i tenim a la UCO demanant els seus contractes".
Respecte a les declaracions de Catalá, en les quals ha afirmat que s'ha demanat documentació d'altres legislatures, Sanjuan ha insistit: "Hi ha un regidor d'este govern al com han obert diligències per possibles casos de corrupció; és l'única diligència que coneixem que està oberta, coincidix a més amb el que sembla per la documentació que està demanant la UCO i se li pot tractar de restar la importància que es vulga, però la realitat és la que és".