VALÈNCIA, 16 Jun. (EUROPA PRESS) -
La Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, i en col·laboració amb València Premium i Turespaña, ha organitzat un viatge de familiarització (fam trip) amb l'objectiu de promocionar els principals atractius turístics, culturals i gastronòmics de la Comunitat Valenciana davant de prescriptores clau del sector turístic internacional procedents d'Estats Units i Canadà.
D'esta manera, del 13 al 16 de juny, un grup de nou operadors turístics i agències de viatges nord-americanes ha recorregut alguns dels enclavaments més emblemàtics de la Comunitat, amb especial atenció a la ciutat de València, el Parc Natural de l'Albufera i municipis costaners com Dénia i Altea, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
El programa ha inclòs un recorregut guiat pel centre històric de la ciutat de València, visita al Mercat Central, el centre d'art Hortensia Herrero i la Ciutat de les Arts i les Ciències, a més d'una experiència en el Parc Natural de l'Albufera, on els participants van poder degustar una autèntica paella valenciana.
A la província d'Alacant, el grup ha pogut gaudir d'una jornada a Dénia, reconeguda com a Ciutat Creativa de la Gastronomia per la UNESCO. El viatge ha inclòs també una activitat nàutica per la costa, esmorzar en el port esportiu i una visita vespertina al municipi d'Altea, amb el seu característic casc històric de cases blanques.
L'objectiu ha sigut oferir-los l'oportunitat de conèixer de primera mà la riquesa patrimonial, natural i gastronòmica que oferix la Comunitat Valenciana com a destinació turística prémium, sostenible i de qualitat.
PARTICIPANTS DEL FAM TRIP
En este fam trip han participat destacades agències i operadors turístics nordamericans, entre els quals es troben: 'Kilometer One Travel' (Ohio), especialitzada en experiències personalitzades en la Península Ibèrica; 'Travel Bash Adventures' (EE. UU.), enfocada en viatges memorables a mesura; 'Exquisite Travel Group', expert en viatges de luxe i esdeveniments especials; 'KGSET', dedicada a experiències de benestar i viatges de celebració; 'Journese', la línia de luxe de Pleasant Holidays; 'DavidTravel', orientada al luxe i l'aventura; 'Oncor Travel', amb àmplia experiència en viatges en grups xicotets; 'Dietrich Getaways' (Canadà), especialitzada en itineraris personalitzats a Europa; i 'Travel Chicks', agència canadenca centrada en viatges per a dones que fomenten la connexió i l'empoderament.
Totes estes empreses destaquen per la seua capacitat de connectar a viatgers internacionals amb destinacions úniques, i la seua participació reforça el posicionament de la Comunitat Valenciana com una destinació de referència en el mercat nord-americà.
Este viatge de familiarització coincideix a més amb l'inici de la missió comercial a Estats Units liderada per la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, que té lloc esta setmana i que contempla reunions estratègiques a Nova York i Atlanta amb l'objectiu de reforçar la presència de la Comunitat Valenciana en el mercat nord-americà.
Amb això, des de la Generalitat "es reforça de nou la promoció turística i comercial en un mercat clau com el nord-americà, destacant el potencial de la destinació de la Comunitat en segments com el turisme experiencial, cultural i prémium", ha destacat.