El Congrés convalida el repartiment de menors migrants no acompanyats, malgrat el vot en contra de PP i Vox

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego i el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, durant una sessió plenària al Congrés dels Diputats, a 10 d'abril del 2025, a Madrid (Espanya).
Fernando Sánchez - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 10 abril 2025 16:26

   MADRID, 10 Abr. (EUROPA PRESS) -

   El Congrés dels Diputats ha convalidat hui dijous el reial decret-llei per a repartir als menors migrants no acompanyats. En concret, ha comptat amb 179 vots a favor (PSOE i socis), 170 en contra (PP i Vox) i una abstenció d'UPN.

   En el debat, PSOE i socis han demanat als grups de la Cambra baixa el suport per al reial decret-llei, pel qual s'aproven mesures urgents per a la garantia de l'interès superior de la infància i l'adolescència davant de situacions de contingències migratòries extraordinàries. Este, fruit d'un acord entre Govern i Junts, modifica l'article 35 de la Llei d'Estrangeria i establix els criteris de repartiment de menors migrants entre les autonomies.

   En este sentit, el ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha reclamat este dijous en el Congrés una "resposta d'Estat" al fenomen migratori, així com el suport del PP per a repartir a menors migrants no acompanyats.

   Torres també li ha demanat al PP que actue "amb responsabilitat", perquè demostre que és "un partit d'Estat". A més, ha preguntat que si la solució és parar este reial decret-llei, "quina és l'alternativa per als territoris fronteres?". Igualment, ha apel·lat al vot favorable de Vox. "Puc semblar un il·lús per esta petició", ha indicat.

   La votació actual d'este reial decret-llei té lloc després que al juliol de l'any passat la Cambra baixa rebutjara la presa en consideració de la proposició de llei registrada per PSOE, Sumar i CC per a repartir a menors migrants. PP, Vox i Junts van tombar la iniciativa. Des de llavors, el Govern ha negociat amb els grups parlamentaris per a donar una solució als territoris amb sobreocupación, com Canàries. En este sentit, Torres ha defensat la proposta actual, que és "millor" i "més completa" que la del 2024.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià