El Consell, desfavorable a la proposta de Compromís per a llevar privilegis a expresidents com Mazón

El portaveu del Consell i conseller d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, en la roda de premsa posterior al ple del Consell
GVA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 9 febrero 2026 15:32

   VALÈNCIA, 9 Feb. (EUROPA PRESS) -

   El ple del Consell ha emès criteri desfavorable a la presa en consideració de la proposta de Compromís en Les Corts per a reformar l'Estatut d'Expresidents, amb la qual la coalició valencianista pretenia evitar que els excaps del Consell com Carlos Mazón tinguen dret a un lloc com a membre nat en el Consell Jurídic Consultiu (CJC) amb un sou anual d'al voltant de 75.000 euros, a més de llevar-los altres privilegis.

   "Esta és una norma antiga que va obtenir un altíssim consens parlamentari i que el que fa és dignificar la tasca dels expresidents. Per tant, no entenem que al nostre juí haja de ser derogada esta norma", ha manifestat el portaveu del Consell, Miguel Barrachina, sobre l'Estatut d'Expresidents, en la seua compareixença posterior al ple d'este dilluns.

   La proposició no de llei (PNL) de Compromís pretenia retirar als expresidents el seu lloc nat en el CJC, l'oficina de suport i els llocs d'assessors i conductor. La coalició valencianista considera que el suport als excaps del Consell s'ha de limitar a oferir-los un vehicle oficial per a actes protocol·laris, mitjans per a preservar la seua seguretat personal i suport econòmic i material per a l'organització d'activitats, publicacions o conferències relacionades amb la seua activitat al capdavant de la Generalitat o el foment de l'autogovern valencià.

   Es tracta d'una proposta que ja es va sotmetre al debat en Les Corts al març de l'any passat, mesos abans de la dimissió de Mazón, i que no va prosperar perquè ni PP ni PSPV ni Vox van votar a favor. Compromís la va tornar a registrar el desembre passat perquè Mazón no continue disposant d'una oficina d'expresident, que està situada en la ciutat d'Alacant, i de tots els privilegis establits en l'Estatut d'Expresidents.

   Esta norma, que va ser pactada el 2002 per PP i PSPV, establix que els expresidents poden ser membres nats del CJC durant 15 anys, en el cas que hagen exercit com a caps del Consell durant almenys una legislatura completa. També permet que, si no esgoten la legislatura però estan almenys dos anys en el càrrec, siguen membres del CJC pel mateix temps que hagen sigut presidents.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià