El pont de Paiporta es repararà amb 5,1 milions i les estacions de Paiporta i Picanya amb 2,7 milions
VALÈNCIA, 10 Dic. (EUROPA PRESS) -
El ple del Consell ha pres raó de les actuacions de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) per a fer front a l'efecte de les inundacions patides el passat 29 d'octubre en les instal·lacions i infraestructures ferroviàries de Metrovalencia.
L'import de 13 contractes, adjudicats per via d'emergència, aconseguix 33.489.857 euros, IVA inclòs, i permet fer front a les actuacions destinades a reposar els quantiosos danys patits en el conjunt de la xarxa, especialment en el lloc de comandament, els tallers de València Sud i el tram que unix Sant Isidre i Castelló, ha explicat el conseller d'Infraestructures, Vicente Martínez Mus, després del ple.
Entre els contractes d'obres de major quantia estan les obres de rehabilitació de la platja de vies en les instal·lacions del complex ferroviari de València Sud (19.286.660 euros, IVA inclòs, les de rehabilitació de superestructura de via i electrificació en diverses zones del tram comprès entre l'eixida de València Sud i Castelló (11.624.446 euros) i la reposició i reparació de les instal·lacions de seguretat ferroviària i les instal·lacions de protecció automàtica de trens (ATP) en el tram Sant Isidre-Torrent (10.663.899 euros, també amb IVA).
Amb valor superior a un milió d'euros figuren les obres de rehabilitació del pont ferroviari sobre el barranc del Poyo a Paiporta, juntament amb la inspecció i mesures correctivas de les estructures en el tram Picanya-Castelló (5.132.840 euros) i les obres de rehabilitació de les estacions de Paiporta i Picanya de les línies 1 i 2 de Metrovalencia (2.747.626 euros, sempre amb IVA).
Altres contractes són els de el telecomandament d'instal·lacions fixes, subestacions elèctriques i megafonia en la xarxa de metro (918.119 euros) i el subministrament dels nodes MPLS Core de València Sud i dels equips d'accés de les estacions de metro afectades per les inundacions (776.661 euros amb IVA).
D'altra banda, hi ha sis contractes de direccions d'obra, assistència tècnica, coordinació de seguretat i salut i redacció de documentació AS-BUILT, per import de 2.114.685 euros (IVA inclòs), que comprenen les obres de rehabilitació del pont ferroviari sobre el barranc del Poyo a Paiporta, juntament amb la inspecció i mesures correctives de les estructures en el tram Picanya-Castelló (215.665 euros) i per a les obres de rehabilitació de les estacions de Paiporta i Picanya de les línies 1 i 2 de metre (115.446 euros, sempre amb IVA inclòs).
També s'han ratificat les direccions d'obra per a la rehabilitació de la platja de vies en les instal·lacions del complex ferroviari de València Sud (810.363 euros), per a la reposició i reparació de les instal·lacions de seguretat ferroviària i les instal·lacions de protecció automàtica de trens en el tram Sant Isidre-Torrent (448.063 euros), per a la restauració del telemando d'instal·lacions fixes, SS/EE i megafonia en la xarxa de metro (36.724 euros) i per a la rehabilitació de la superestructura de via i electrificació en diferents zones del tram comprès entre l'eixida de València Sud i Castelló (488.422 euros, IVA inclòs).