El Consell reclama al Govern més ajudes per als afectats i que no arriben "a comptagotes"

Vista general de la reunió del Consell
Rober Solsona - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 4 diciembre 2024 11:12

   VALÈNCIA, 4 Dic. (EUROPA PRESS9

   La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha reclamat al Govern que aprove més ajudes per als afectats per la dana del 29 d'octubre a la província de València, ja que ha lamentat que estan arribant "amb escassetat i a comptagotes".

   "El Govern ha de ser corresponsable: el seu pressupost és de 587.000 milions, 20 vegades més que el de la Generalitat. Per tant té la seua responsabilitat en esta catàstrofe i no deixarem d'exigir-li-ho".

   Així ho ha manifestat després del ple extraordinari del Consell, que s'ha reunit menys de 24 hores després de l'ordinari per a ampliar i avançar els terminis d'alguns dels decrets d'ajudes autonòmiques per als afectats per la dana.

   Camarero ha reiterat que el Consell seguirà reclamant a l'Estat els 31.000 milions d'euros que va comptabilitzar com a necessaris per a afrontar la reconstrucció, encara que ha indicat que és una xifra que es podrà ampliar perquè va ser "una primera apreciació" i cada dia hi ha més necessitats.

    També ha avançat que s'analitzarà "quants diners reals (del Govern) - ha arribat als afectats sense interessos" i ha garantit que el Consell seguirà aprovant nous decrets d'ajudes en funció de les necessitats detectades.

   Segons ha criticat, en els últims Consells de Ministres s'han aprovat "ajudes indiscriminades per a Catalunya" enfront de les ajudes per als afectats per la dana que "estan arribant amb escassetat i a comptagotes".

   En qualsevol cas, ha remarcat que el Consell li semblen "bé" totes les ajudes que aprove el Govern per als afectats, sempre que es destinen per a ells i que siguen "sense interessos", perquè ha advertit que açò suposa "un parany i un regal enverinat".

   A més, ha puntualitzat que les ajudes del Consorci de Compensació d'Assegurances "no són del Govern, sinó de les primes que paguem tots els assegurats".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press