BARCELONA, 19 Jul. (EUROPA PRESS) -
L'espanyol Dennis González és el primer campió del món en la rutina de sol lliure de natació artística grcies a la seua bona actuació a la final del Campionat del Món de Fukuoka 2023, en la qual va superar al colombi Gustavo Sánchez i al nord-americ Kenneth Gaudet.
González, que era campió del món en categoria Junior, és ja campió del món absolut grcies a una rutina modificada a última hora amb la qual es va guanyar als jutges, amb 3 punts de marge sobre el medalla de plata.
Amb 'Golden Hour' de JVKE, Dennis González va presentar una nova rutina preparada expressament per a aquesta final de sol lliure, i amb ella va aconseguir la segona millor nota en elements i la millor nota en impressió artística para, en conjunt, fer-se amb la medalla d'or.
Una hora daurada per a aconseguir una presea daurada acompanyada d'una millorana d'una desena en la nota global respecte a la ronda preliminar, en la qual va ser quart. Gran actuació per a Dennis González, que al costat d'Emma García es va penjar diumenge passat la plata en el duo tcnic mixt.
Aquesta vegada, en solitari, el de Barcelona va aconseguir pujar pel cap alt del podi amb 193,03 punts, pels 189,96 del colombi Gustavo Sánchez i els 179,55 del nord-americ Kenneth Gaudet. A més, va rebre l'or de mans del president de la Real Federació Espanyola de Natació (RFEN), Fernando Carpena.
L'equip espanyol de natació artística segueix donant alegries i, quant a la categoria masculina, es converteix en dominador absolut ja que aquest or de Dennis González se suma al de Fernando Díaz del Río, que es va proclamar en Fukuoka campió del món en la rutina tcnica.
És la sisena medalla de la delegació espanyola. A les dos de Dennis González cal sumar els ors de Fernando Díaz del Soto en sol tcnic i de l'equip de rutina tcnica, més el bronze d'Alisa Ozhogina i Iris Tió en duo tcnic i d'Iris Tió en sol tcnic.