Mus destaca que la futura plataforma de transport sobre la llera del Turia rebaixarà temps de viatge

Martínez Mus subratlla que la futura plataforma de transport sobre la llera del Turia rebaixarà temps de viatge i alleujarà el trànsit de mercaderies de la V-30
GVA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 13 marzo 2026 15:35

   VALÈNCIA, 13 Mar. (EUROPA PRESS) -

   La Generalitat ha reunit al grup de treball del sector logístic de l'àrea metropolitana de València per a avançar en la identificació de projectes prioritaris i reforçar la coordinació entre administracions públiques i sector empresarial amb l'objectiu de millorar la mobilitat, optimitzar les infraestructures i reforçar la competitivitat logística de la Comunitat Valenciana, ha informat l'Administració autonòmica en un comunicat.

   Durant la trobada, el vicepresident tercer i conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, ha subratllat que "el projecte de la plataforma BTR en l'àrea metropolitana oest de València és una actuació destinada a millorar el transport públic i a reorganitzar la mobilitat en un dels entorns amb major intensitat de trànsit de la Comunitat Valenciana".

    El vicepresident tercer i conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha explicat que esta iniciativa permetrà "millorar els desplaçaments de milers de ciutadans de l'àrea metropolitana i, al mateix temps, alleujar la pressió sobre infraestructures clau per al transport de mercaderies".

   Actualment, ha indicat, "la V-30 suporta més de 100.000 vehicles diaris, una part molt significativa d'ells vehicles pesants vinculats al transport de mercaderies, ja que es tracta d'un dels principals accessos al Port de València i a les àrees logístiques de l'entorn metropolità".

   Segons ha assenyalat el conseller, "una millor mobilitat per a les persones també significa una logística més eficient per a les nostres empreses", ja que la reducció del trànsit en els accessos metropolitans facilitarà el transport de mercaderies i reforçarà la competitivitat del sistema logístic valencià.

   Durant la seua intervenció, ha explicat que la Generalitat "manté el seu esforç a impulsar millores en infraestructures i mobilitat per a consolidar l'àrea metropolitana de València com a hub logístic del Mediterrani".

   Martínez Mus ha destacat que des de l'última trobada s'ha treballat de forma coordinada per a "detectar colls de botella, prioritzar inversions i coordinar als diferents departaments implicats, amb l'objectiu d'optimitzar aspectes clau com els accessos viaris, el sòl logístic, la digitalització o la normativa".

    Este espai de treball, ha dit, "permet unir esforços per a aprofitar tot el potencial del sector logístic en l'àrea metropolitana de València i identificar projectes prioritaris".

AVANÇOS EN LA CV-32

   Així mateix, ha destacat l'avanç d'actuacions en la xarxa viària metropolitana, com les obres en la CV-32, orientades a millorar la capacitat de la via, reforçar la seguretat vial i facilitar la connexió dels municipis del nord metropolità amb la ciutat de València.

   Durant la seua intervenció, el conseller també ha reiterat la necessitat que el Govern central impulse un contracte programa per a finançar el transport públic metropolità de València, un instrument que ja existix en altres grans àrees metropolitanes i que permetria garantir un finançament estable per a este servici.

   La trobada ha comptat amb la participació del secretari autonòmic d'Infraestructures i Transport, Javier Sendra; la directora general d'Infraestructures de Transport Terrestre, María José Martínez Ruzafa; el director general de Transports i Logística, Manuel Ríos; la directora General de Recuperació i Reconstrucció, Sandra Castillo, així com una àmplia representació del sector públic i privat, integrada per membres dels ajuntaments de l'àrea metropolitana.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press