Desmantellen a Alacant un laboratori que distribuïa documents falsos d'identitat i viatge per Europa

1093416.1.260.149.20260605152750
Vídeo de la noticia
Desmantellen a Alacant un laboratori que distribuïa documents falsos d'identitat i viatge per Europa - POLICÍA NACIONAL
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 5 junio 2026 15:27

   ALACANT, 5 Jun. (EUROPA PRESS) -

   Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb l'Oficina de Lluita contra la Immigració Il·legal (OLTIM) de la Policia Nacional de França i amb el suport d'Europol, han desmantellat a Alacant un "sofisticat" laboratori dedicat presumptament a l'elaboració i distribució de documents falsos d'identitat i viatge destinats a diferents països d'Europa.

   L'actuació s'ha saldat amb la detenció d'una persona, que, segons els investigadors, seria la principal responsable d'esta suposada activitat. En registres practicats, s'han confiscat de 795 documents falsos llests per a la seua personalització i distribució, a més de material tècnic especialitzat, 1.500 euros en efectiu, un vehicle d'alta gamma i quatre mòbils. També s'ha sol·licitat el bloqueig de tres comptes bancaris.

   La investigació es va iniciar al setembre del 2025 a través dels canals de cooperació policial internacional, després que les autoritats franceses detectaren indicis sobre la possible existència a Espanya d'una infraestructura dedicada a la falsificació documental, segons ha indicat el cos de seguretat en un comunicat.

   Les perquisicions policials van determinar que la suposada persona responsable de la distribució i presumptament també de l'elaboració de documents es trobava assentada a Alacant, des d'on pel que sembla realitzava els enviaments postals per a la seua distribució.

   Els agents van determinar que els documents falsificats s'oferien a través d'una pàgina web, des de la qual es comercialitzaven i distribuïen per diferents països d'Europa. Entre els documents oferits figuraven cartes d'identitat de diferents països europeus, inclòs el DNI espanyol, amb preus que aconseguien els 400 euros per unitat.

   Una vegada identificat i localitzat el principal investigat en territori espanyol, les autoritats judicials franceses van emetre una ordre europea d'investigació (OEI).

REGISTRES

   En compliment d'esta resolució, a la fi de maig d'enguany agents de la Policia Nacional van dur a terme dos diligències d'entrada i registre a Alacant, una en el domicili de l'investigat i una altra en un immoble presumptament utilitzat com a laboratori per a l'elaboració de la documentació falsificada.

   Durant els registres, els agents van intervenir un total de 795 documents falsos, principalment cartes d'identitat europees, etiquetes de visats Schengen i altres documents preparats per a la seua personalització i posterior distribució, així com tot l'equipament fotogràfic, informàtic i tècnic empleat per a la falsificació documental.

   Així, la investigació va constatar que la suposada activitat es desenvolupava amb un "elevat" grau de professionalització, sustentada en un sistema de comercialització i distribució estructurat i recolzat per ferramentes de 'màrqueting' orientades a la captació de clients.

   El detingut es troba actualment a la presó provisional a Espanya i sobre ell pesa una ordre europea de detenció i lliurament interessat per les autoritats franceses.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press