MADRID, 6 Feb. (EUROPA PRESS) -
La Policia Nacional ha informat que han sigut detinguts a Alacant dos presos dels cinc catalogats com a perillosos que van aconseguir escapolir-se de la presó Vale de Judeus de Portugal el passat 7 de setembre.
Segons ha informat la Policia en la xarxa social X, els dos pròfugs són Rodolfo J. Lohrmann i Mark Cameron, i han sigut localitzats gràcies a la cooperació amb la Policia Judiciaria de Portugal.
La Policia de Portugal també ha confirmat la detenció, posant en valor la col·laboració "ininterrompuda" amb les autoritats espanyoles per a donar amb el parador dels dos últims escapolits.
Es tracta dels cinc presos amb "una àmplia carrera criminal" que van aconseguir escapolir-se de la presó lusitana, la qual cosa va activar l'alerta policial en tractar-se de persones "especialment violentes" amb acusacions d'homicidi, segrest, robatori a mà armada o tràfic de drogues, entre altres delictes.
TRES DETINGUTS AMB ANTERIORITAT
El primer arrestat va ser Fábio Loureiro, de 33 anys i condemnat a 25 a la presó, que va ser localitzat al Marroc a principis d'octubre després d'una investigació en la qual van col·laborar autoritats espanyoles.
El segon reclús capturat va ser Fernando Ribeiro, localitzat al novembre en el municipi de Montalegre, en el nord de Portugal, mentisques que Shergili Farjiani va ser el tercer fugitiu detingut, en aquest cas per les autoritats a Itàlia l'11 de desembre.
La Policia Judicial portuguesa ha destacat que un dels dos últims detinguts a Alacant, Rodolfo José Lohrmann, "posseïx una extensa trajectòria delictiva" per blanqueig i robatori en bancs, així com tinència d'arma prohibida o falsificació de documents.
L'altre detingut a Espanya, Mark Cameron Roscaleer, complia condemna per robatori amb arma de foc i segrest.
La Policia Nacional havia difós les fotos dels cinc presos escapolits per a demanar col·laboració ciutadana. Les autoritats lusitanes havien demanat prèviament ajuda, després d'emetre ordres europees de detenció i lliurament per a tractar de donar amb el parador dels cinc presos.