VALÈNCIA, 23 Jun. (EUROPA PRESS) -
La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones, treballadores d'una empresa, acusades de robar paqueteria amb dispositius tecnològics per a després vendre'ls a una altra mercantil, segons ha informat l'Institut Armat en un comunicat.
En concret, ha sigut l'Equip d'Investigació de la Guàrdia Civil de Xàtiva el que ha instruït un atestat policial que ha destapat un patró delictiu continuat dins d'una coneguda delegació de transport de la província.
Les perquisicions han permès identificar a tres treballadors de la pròpia empresa logística com a presumptes autors d'un delicte continuat de furt de paqueteria. Estos empleats aprofitaven les seues jornades laborals per a seleccionar embalums pel seu pes o remitent.
De forma deliberada, evadien l'escanege obligatori d'eixida per a trencar la traçabilitat dels paquets i introduïen la mercaderia de forma il·lícita en les seues furgonetes de repartiment, han apuntat les mateixes fonts.
La investigació penal es va iniciar després de la denúncia d'un ciutadà per l'extraviament d'un terminal mòbil d'alta gamma en la nau de la mercantil. Després de les auditories internes i el visionat dels enregistraments de seguretat, es va identificar a una primera persona, qui utilitzava mètodes d'ocultació física en peces personals o zones cegues com les condícies per a sostraure els productes.
Posteriorment, la companyia va notificar nous afectats sota el mateix patró, identificant com a presumptes responsables a altres dos empleats: un d'ells realitzava simulacres d'escaneig fictici enfront de les càmeres per a aparentar normalitat, i l'altre es va corroborar en descobrir-se desquadraments a la baixa en el pes dels enviaments retornats per devolucions comercials.
Després de la sostració dels dispositius tecnològics, que incloïen telèfons intel·ligents d'última generació i tauletes, la mercaderia era desviada a un establiment comercial, situat en la localitat de València. Este comerç adquiria de forma il·lícita els productes sostrets a un baix cost per a la seua posterior venda al públic, obtenint així un benefici econòmic fraudulent.
Durant el registre efectuat en l'establiment, els agents aprehendieron una gran quantitat de telèfons mòbils addicionals. Després de les corresponents comprovacions tècniques, els investigadors van verificar que, entre el material confiscat, es trobaven nombrosos terminals que havien sigut sostrets prèviament en diferents fets delictius perpetrats durant els dies principals de festejos i grans aglomeracions del mes de març en la capital llevantina.
Per estos fets, s'investiga per un presumpte delicte d'encobriment al propietari de l'establiment comercial, així com a una altra persona, localitzada després de vincular-se una línia al seu nom en un dels terminals i indicar que ho va adquirir en l'esmentat comerç, i a un altre subjecte pels mateixos fets.
Fins hui, s'han constatat un total de 21 perjudicats per la sostració de productes telemàtics en l'empresa mercantil. Els agents han aconseguit recuperar diversos productes i terminals mòbils que, després de ser intervinguts en l'establiment, ja han sigut retornats als seus legítims propietaris.
Les detencions dels sis homes, d'edats compreses entre els 19 i els 27 anys i de nacionalitats espanyola, romanesa, marroquina i pakistanesa, han tingut lloc a Xàtiva, Carcaixent, Xest i València. Se'ls atribuïxen els següents delictes: furt i encobriment.
La investigació ha sigut duta a terme per agents de l'Equip d'Investigació de la Guàrdia Civil de Xàtiva. Les diligències han sigut lliurades en el Deganat del Tribunal d'Alzira.