ALACANT, 2 Oct. (EUROPA PRESS) -
Un total de 20 joves universitaris es van a beneficiar enguany del Programa de Beques Residencials de la Llar Provincial Antonio Fernández Valenzuela, impulsat per la Diputació d'Alacant.
El diputat de Benestar de les Persones, José Antonio Bermejo, ha rebut hui dijous a l'estudiantado, que comptarà amb ajudes que inclouen allotjament, manutenció i una aportació econòmica per a despeses de matriculació.
Bermejo ha explicat que esta iniciativa "forma part de la important labor soci-assistencial que desenvolupa la Diputació d'Alacant dins del pla de promoció, foment i reutilització de les instal·lacions" de la Llar Provincial.
En esta convocatòria s'han concedit 20 beques destinades a aquells que van a cursar o ja cursen estudis en la Universitat d'Alacant (UA) o en la Universitat Miguel Hernández (UMH) i que bé per la seua llunyania o per la seua situació soci-familiar tenen dificultats per a accedir a estudis universitaris.
Estar empadronat en un municipi de la província, ser menor de 28 anys i iniciar o estar cursant estudis en algun dels dos campus de la província són els requisits per a optar a estes ajudes. Els aspectes que s'han tingut en compte per a valorar les sol·licituds són l'expedient acadèmic, la situació soci-familiar i la distància del domicili, principalment, segons ha explicat la institució en un comunicat.
En este curs 2025-2026, els estudiants procedeixen de les localitats de Benejússer, Benissa, Callosa de Segura, Callosa d'en Sarrià, Elx, Formentera del Segura, Oriola, Petrer, el Pilar de la Foradada, Rafal, Sant Fulgenci, San Isidro, Santa Pola i Torrevella.