La Diputació impulsa la revitalització de mercats municipals amb la formació de potencials venedors

La Diputació de València impulsarà la revitalització dels mercats municipals a través de la formació de potencials venedors
DIPUTACIÓ DE VALÈNCIA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 26 diciembre 2025 14:20

   VALÈNCIA, 26 Dic. (EUROPA PRESS) -

   La Diputació de València, a través de la delegació de Promoció Econòmica, impulsarà la revitalització dels mercats municipals de l'interior de la província a través d'una acció formativa específica dirigida a persones emprenedores interessades a implantar el seu negoci en este tipus d'espais de comerç de proximitat, segons ha informat la corporació provincial en un comunicat.

    La vicepresidenta primera d'esta institució, Natàlia Enguix, responsable del departament de Promoció Econòmica, ha traslladat als serveis tècnics d'esta administració "la necessitat d'estudiar i definir un projecte pilot que permeta activar els mercats municipals com a pols de dinamització econòmica i social, especialment en aquells municipis de l'interior on l'ocupació dels llocs comercials presenta actualment nivells especialment baixos".

    Per este motiu, s'ha celebrat ja una reunió de treball amb representants de Càmera València i amb els professionals que han elaborat un estudi sobre la situació dels mercats municipals en diferents localitats de la província.

    D'esta anàlisi es desprèn que "una de les principals barreres per a la incorporació de nous comerciants és la falta de formació específica adaptada a les particularitats de la gestió d'un lloc en un mercat municipal", ha detallat la Diputació.

   Així, ha exposat que a partir d'este diagnòstic ha començat a treballar "en el disseny d'una acció formativa teòric-pràctica orientada a persones emprenedores amb una idea de negoci que puga desenvolupar-se en un mercat municipal".

    La formació es planteja amb uns continguts específics sobre emprendre un negoci, però amb enfocament sectorial --com a carnisseria, peixateria, frutería, herboristería, fleca-pastisseria o altres activitats habituals en estos espais--, ha detallat la corporació provincial, que ha indicat que estos "es complementaria amb pràctiques individuals adaptades a cada tipus de negoci".

    El plantejament preveu, a més, la implicació dels ajuntaments i de les agències de desenvolupament local (ADL), tant per a la difusió de la iniciativa com per a la captació de persones potencialment interessades a participar.

    "Els mercats municipals són espais estratègics per a l'economia local i la cohesió social dels nostres municipis. A través de la formació volem facilitar que nous emprenedors puguen veure en els mercats una oportunitat real de negoci, amb menors barreres d'entrada i amb un impacte directe en la vida econòmica i social dels pobles", ha exposat Enguix.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià