La direcció de Ford i UGT es reuniran el 27 de març per a abordar el futur de la fàbrica d'Almussafes

Archivo - Arxiu - Ford Almussafes
FORD - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 20 marzo 2024 18:14

    VALNCIA, 20 Mar. (EUROPA PRESS) -

   La direcció mundial de Ford es reunir dimecres que ve, 27 de mar, amb el sindicat majoritari en la fbrica d'Almussafes, UGT, en una trobada en el qual s'espera que la multinacional aporte més dades sobre les alternatives en les quals est treballant per a garantir la crrega de treball de la factoria, que encara no rep les inversions previstes per a la seua electrificació.

   La cita tindr lloc a Dunton (Anglaterra), amb la participació de directius de la companyia com el seu president global, Jim Farley, i representants sindicals europeus, entre ells el president del Comit d'empresa de Ford a Almussafes, Carlos Faubel (UGT).

   El passat mes de febrer, el sindicat es va reunir amb el vicepresident de Ford Europa, Kieran Caghill, i aquest va traslladar que la companyia "est treballant en una alternativa per a solucionar el problema" que s'ha originat en la factoria davant de la incertesa que genera el cotxe elctric en l'actualitat.

    "En paraules del vicepresident europeu de Ford, el problema est en vies de solució", van assenyalar llavors des del sindicat, i l'empresa també es va comprometre a aportar "més dades sobre aquest tema" en una prxima reunió, que ser finalment aquest 27 de mar.

   La setmana passada, el secretari general d'UGT PV, Ismael Sáez, i el secretari d'UGT FICA PV, Darío Argente, es van mostrar "optimistes" sobre al futur de la fbrica durant una jornada sobre la transformació del sector organitzada pel sindicat. "Tenim tota la confiana del món en qu prompte tindrem una alternativa, que no siga el cotxe elctric de moment per sí híbrid", van indicar.

   La factoria fa front des de fa mesos a la incertesa sobre l'arribada de les inversions necessries per a produir els vehicles elctrics de la signatura de l'oval. El passat mes de novembre, Ford va comunicar que ajornava "qualsevol decisió que tinga a veure amb inversions" per a l'electrificació de la fbrica valenciana, que el 2022 va ser la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elctrics a partir del 2025.

   En principi, l'electrificació havia d'assegurar la crrega de treball en els prxims anys a Almussafes i que va portar a un acord amb UGT perqu el nou conveni de la companyia arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l'electrificació. L'adjudicació a Ford no va evitar que s'haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat a 1.124 treballadors.

   Mentre no s'inicien les inversions, la fbrica ha hagut d'ajustar la seua producció davant de la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l'únic model fins a l'arribada dels nous elctrics és el Kuga. Al gener la signatura automobilística va presentar la nova versió d'aquest model fabricat en la planta de Ford d'Almussafes.

   La companyia s'ha presentat a les dues línies de la nova convocatria del Projecte Estratgic per a la Recuperació i Transformació Econmica del Vehicle Elctric i Connectat (Perte VEC II). El Ministeri d'Indústria ha adjudicat 37,6 milions d'euros procedents de la línia de bateries per a establir una planta d'assemblatge de bateries a la fbrica d'Almussafes i Ford també ha sollicitat les ajudes destinades a la cadena de valor del vehicle elctric.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press