Dos detinguts i 23 imputats d'un grup criminal dedicat a la sextorsió amb víctimes en tot el país

Agent de la Policia Nacional.
POLICÍA NACIONAL
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 25 noviembre 2025 12:16

   SEVILLA, 25 Nov. (EUROPA PRESS) -

   La Policia Nacional ha desmantellat este dimarts un grup criminal dedicat a la sextorsió, que presumptament extorquien a usuaris de pàgines de contacte sexual per tot el territori nacional. L'operació s'ha saldat amb la detenció dels dos presumptes capitosts del grup a València, un d'ells es troba a la presó, i 23 presumptes col·laboradors imputats.

   Segons una nota remesa per la Policia, el modus operandi consistia en la suplantació d'identitat dels presumptes autors a un individu de nacionalitat albanokosovar, per a després amenaçar a les víctimes amb causar-los lesions greus, fins i tot la mort, tant a elles com als seus familiars, si no lliuraven determinades quantitats de diners.

   La investigació es va iniciar després d'una telefonada anònima que alertava de dos homes que estaven coaccionant a usuaris de pàgines web de cites sexuals. Al capdavant de la mateixa, els agents especialitzats en delinqüència econòmica i fiscal de Sevilla, van establir un dispositiu de vigilància que va permetre confirmar els fets, identificar als dos implicats i intervenir diversos objectes, entre ells diversos telèfons mòbils.

   L'anàlisi del material intervingut va permetre descobrir l'existència d'un grup criminal perfectament organitzat dedicat a extorquir a usuaris de pàgines de contacte sexual, simulant ser dones interessades en trobades per a posteriorment amenaçar-los.

   La investigació ha permès localitzar 73 denúncies en tot el territori nacional, a més d'un nombre significatiu de víctimes que no van formalitzar denúncia malgrat haver patit coaccions similars. Els agents van identificar una estructura encapçalada per dos capitosts i recolzada per almenys 23 col·laboradors que actuaven com a testaferros o "homes de palla", aportant les seues dades personals per a obrir comptes bancaris i línies telefòniques empleades en l'activitat il·lícita i que el benefici econòmic acreditat ascendix a quasi 200.000 euros.

   Els dos detinguts a València van ser posats a disposició judicial, decretant-se l'ingrés a la presó per a un d'ells, mentre que el segon va quedar en llibertat amb mesures cautelars i prohibició d'abandonar el territori nacional.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià