Dos detinguts per una desena de robatoris en màquines de joc i caixes de recaptació a València i Castelló

La Guàrdia Civil cerca a una tercera persones presumptament implicada en els robatoris

Archivo - Arxiu - Un agent de la Guàrdia Civil
EUROPA PRESS - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 22 septiembre 2025 10:45

   VALÈNCIA, 22 Sep. (EUROPA PRESS) -

   La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones, una d'elles menor, i cerca a una tercera per la presumpta comissió d'una desena de robatoris amb força en diferents establiments de Valencia i Castelló, segons ha informat l'Institut Armat en un comunicat.

   Els autors del delicte sostreien caixes registradores, màquines de tabac i d'apostes esportives que posteriorment forçaven. La investigació va començar amb una denúncia del 18 de juliol, en la qual s'indicava que s'havia sostret d'un restaurant de Massanassa una màquina d'apostes esportives i una de distribució de tabac.

   Posteriorment, el 4 d'agost, amb idèntic 'modus operandi', es van sostraure dos màquines d'apostes en un restaurant de Catarroja i el dia 8 es va realitzar un butró en un safareig de vehicles d'Alfafar. En tots aquests delictes s'emprava una furgoneta que havia sigut sostreta a Canals. En ella carregaven les màquines i les caixes de recaptació i, posteriorment, en un lloc apartat de la Marjal, les forçaven per a obtenir la recaptació i el seu contingut.

   El 25 d'agost es van cometre una altra sèrie de delictes a Manises, Pinedo i Massanassa, el 'modus operandi dels quals' indicava que es tractava d'aquests mateixos autors.

   Els agents encarregats de la investigació van acudir al lloc on aquestes persones forçaven les màquines i allí van trobar a tres persones que, en veure's sorpreses pels agents, van eixir corrent a través de la mala herba. Es va crear un dispositiu de recerca mitjançant multitud d'agents de la Guàrdia Civil i, gràcies al suport de dos drones --un de la Guàrdia Civil i un altre de la Policia Local d'Albal--, es va aconseguir trobar a dues dels autors.

   Les càmeres tèrmiques van captar un rastre que va permetre a les patrulles sobre el terreny detenir a tots dos i recuperar tant la furgoneta robada empleada en els robatoris com les màquines sostretes esta mateixa nit.

   Als dos detinguts se'ls imputa una desena de robatoris en diferents municipis de València i Castelló. A més, se'ls imputen delictes de furt i ús de vehicle, falsedat documental, danys i pertinença a grup criminal. Es tracta de dos homes de 17 i 26 anys i nacionalitat romanesa.

   S'està buscant al tercer component d'este grup per a la seua detenció i posada a disposició judicial. Al major d'edat detingut se li ha decretat el seu ingrés a la presó provisional. La investigació ha sigut duta a terme per agents del Lloc Principal d'Alfafar. Les diligències han sigut lliurades en la Secció Civil i d'Instrucció del Tribunal d'Instància de Catarroja, plaça 2.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press