Stringer / Xinhua News / ContactoPhoto
MADRID, 10 Abr. (EUROPA PRESS) -
Les autoritats de República Dominicana han confirmat que almenys 218 persones han mort i altres 189 han resultat ferides víctimes de l'ensulsiada del sostre de la discoteca Jet Set de Santo Domingo, ocorregut al començament de setmana en un succés en el qual ja s'ha descartat la possibilitat que hi haja supervivents.
Així ho ha confirmat el director del Centre d'Operacions d'Emergència (COE), Juan Manuel Méndez, qui a més ha reconegut que ja passades 48 hores que es produïra l'incident les autoritats han ordenat la reducció del personal d'emergències a causa que la seua presència ja no és tan necessària, arreplega 'Listín Diario'.
Segons els últims informes, els servicis d'emergències no han rescatat cap persona amb vida des de la matinada del dimarts. Les autoritats dominicanes han anunciat a primera hora d'este dijous l'inici d'una nova fase de recuperació de cadàvers després de descartar ja la possibilitat de trobar supervivents entre els enderrocs de la discoteca Jet Set.
L'Executiu, que ha posat l'accent que els cossos han de recuperar-se "amb el degut respecte i dignitat que cada víctima mereix", ha emfatitzat que "este canvi respon exclusivament a criteris tècnics i de protecció de vides" i que en cap cas comporta que s'estiga tancant el cas o disminuint la seua atenció.
Les autoritats de República Dominicana han precisat que, una vegada concloga esta fase de recuperació de cossos, arrancarà una tercera etapa consistent en la investigació dels fets per a esclarir les causes d'una tragèdia per la qual la comunitat internacional ja ha expressat el seu condol a la nació del Carib.
La tragèdia va tenir lloc en la discoteca Jet Set, situada en la capital dominicana, Santo Domingo, durant una festa en la qual actuava el destacat cantant de merenga Rubby Pérez, també mort, i les autoritats no han aclarit quantes persones podien estar a l'interior quan es va produir el desplome.