Els centres residencials de la Generalitat per a víctimes de violència van atendre a 481 dones i 366 xiquets el 2025

Camarero subratlla "l'increment de recursos professionals i assistencials per a millorar l'atenció i protecció de víctimes"

La vicepresidenta Susana Camarero
GVA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 22 abril 2026 17:24

   VALÈNCIA, 22 Abr. (EUROPA PRESS) -

   La vice-presidenta primera i consellera d'Habitatge, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Cambrer, ha avançat que els 31 centres que integren la xarxa de recursos residencials especialitzats en l'atenció a víctimes de violència gestionats per la Generalitat, entre Centres d'Emergència, Centres de Recuperació Integral i habitatges tutelats, van atendre a 481 dones i van registrar prop de 100.000 pernoctacions durant 2025.

   Així mateix, la vicepresidenta també ha informat que aquests centres depenents del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona van allotjar a 366 menors, fills i filles de víctimes durant el passat any.

   D'esta manera, Camarero ha posat l'accent en "l'increment dels recursos professionals i assistencials destinats a millorar l'atenció i protecció de les víctimes", a més de subratllar la importància d'estos recursos en el procés de recuperació personal, acompanyament, autonomia i inserció social de les dones víctimes de violència. "En estos centres no només es protegix, es reconstruïxen projectes de vida", ha emfatitzat Camarero.

   En este sentit, la vicepresidenta ha posat en relleu que el Consell ha habilitat sis nous recursos d'atenció especialitzada per a víctimes de violència sobre la dona.

    En concret, s'han posat en funcionament tres nous Centres de Crisis per a agressions sexuals, el Centre Dona a Elx, així com dos nous Centres Residencials, per acció concertada, per a víctimes de violència, tracta i explotació sexual, la qual cosa ha permès ampliar a 31 el nombre de recursos residencials i de 362 a 374 les places disponibles a la Comunitat Valenciana, tal com ha informat la Generalitat a través d'un comunicat.

   La titular d'Igualtat ha donat a conèixer aquestes dades durant la visita a un dels centres residencials vinculats a l'Associació Valenciana de Mestresses de casa i Consumidors Tyrius, on ha posat en valor la col·laboració establida entre la Generalitat i les entitats socials per a l'atenció, protecció i recuperació integral de les dones víctimes de violència.

   La Generalitat va destinar el 2025 un pressupost de 13,8 milions d'euros per a la gestió de la xarxa de recursos residencials dependents del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press