Els excursionistes que van auxiliar Jonathan Andic diuen que estava "bloquejat, afectat i en xoc"

L'advocat de Jonathan Andic, Cristóbal Martell
David Zorrakino - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 30 junio 2026 14:24

   MARTORELL (BARCELONA), 30 Jun. (EUROPA PRESS) -

   Els dos excursionistes que van auxiliar Jonathan Andic després que el seu pare, Isak Andic, es precipitara per un barranc a les coves del Salnitre de Collbató (Barcelona) el 14 de desembre del 2024 se'l van trobar "bloquejat, afectat i en estat de xoc", han explicat fonts judicials a Europa Press.

   Es tracta de dos excursionistes que, una vegada a l'any, fan esta ruta i que, el dia dels fets, es van trobar amb Jonathan Andic (investigat per presumpte homicidi) mentre parlava per telèfon amb els Servicis d'Emergències i explicava que ell caminava davant el seu pare i que va sentir un soroll de pedres.

   A causa de l'estat en el qual es trobava Jonathan Andic, un dels excursionistes es va posar al telèfon per donar les coordenades del lloc a Emergències i, posteriorment, va acompanyar Jonathan Andic caminant fins a les escales de l'aparcament, on hi havia els bombers.

   Aquests testimonis també han explicat que a la zona on Isak Andic va patir la caiguda mortal hi ha un terraplè en el qual, "si perds la línia", hi pots caure perquè no hi ha lloc on agafar-se.

   Els dos excursionistes, que no van declarar davant els Mossos d'Esquadra, van rebre la citació judicial la setmana passada.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press