Paco Poyato - Europa Press - Archivo
CASTELLÓ, 29 Jul. (EUROPA PRESS) - -
Els treballadors de Marie Claire que en l'actualitat es troben en ERTO -77 segons fonts d'UGT- han decidit hui dilluns per majoria, en assemblea, ampliar este expedient fins al 30 de setembre, el qual finalitzava aquest dimecres.
Esta decisió s'ha adoptat a l'espera que el Jutjat del Mercantil nombre 1 de Castelló prenga una decisió sobre el recurs que va presentar l'empresa For Men SA a la interlocutòria de la titular d'este òrgan judicial en el qual no autoritzava la venda de la unitat productiva de la tèxtil de Vilafranca a aquesta signatura davant de l'oposició del Fons de Garantia Salarial (Fogasa) i l'exclusió en esta oferta de la compra d'instal·lacions imprescindibles per al funcionament de la fàbrica.
Segons ha explicat el secretari general d'UGT FICA comarques de Castelló, Antonio Durán, a Europa Press, esta ampliació de l'ERTO era necessària "per a tenir protegits als treballadors", ja que agost és "pràcticament inhàbil en el calendari judicial" i "si la jutgessa autoritza finalment la venda de Marie Claire a For Men SA, durant el mes d'agost no es podria dur a terme la cessió de la mateixa, mentre que si la rebutja, l'empresa aniria a liquidació, però tampoc es podria tramitar en este mes la documentació ni dur a terme els acomiadaments".
El dirigent sindical ha confirmat que For Men SA, en el seu recurs davant del jutjat, ha inclòs els punts que exigia el FOGASA per a poder valorar l'oferta de compra de Marie Claire, entre ells activar el CIF de la signatura i adquirir les instal·lacions que alberguen la planta de gas i la depuradora d'aigua.
La tèxtil amb seu a Vilafranca va anunciar el passat any la seua intenció de tancar la seua planta i sol·licitar la declaració de concurs de creditors de manera voluntària per a procedir a l'extinció de la companyia.
Marie Claire va ser adquirida a l'abril del 2021 per l'empresa Think Tèxtil en una operació avalada per l'Institut Valencià de Finances a través d'un pla de finançament a compte de la lluita contra la despoblació.
D'altra banda, la companyia va formalitzar amb la Generalitat una operació de finançament per valor de 12 milions d'euros aprovada en el marc del Fons Valencià de Resiliència per a empreses estratègiques afectades per la crisi.