ALACANT, 3 Feb. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria d'Emergències i Interior ha presentat als municipis la nova ferramenta que digitalitzarà el registre d'empreses i establiments destinats a la realització d'espectacles públics, activitats recreatives i socioculturals de la Comunitat Valenciana, durant una jornada informativa a Alacant.
El titular d'Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat que la Conselleria prestarà formació i assistència als ajuntaments per a implementar el sistema durant la inauguració de la jornada, destinada als municipis de la província d'Alacant, sobre el nou procediment d'accés i gestió del registre a través de l'app REPARCV.
La jornada ha explicat també amb l'assistència del president de la Diputació d'Alacant, Toni Pérez, i del director general d'Interior, Vicente Huet, i és la primera de les tres jornades previstes per a informar a ajuntaments i corporacions locals sobre la nova ferramenta. Els pròxims dies es realitzaran sengles edicions a Castelló de la Plana i València, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
Valderrama ha detallat que l'app REPARCV ha sigut implementada per les direccions generals d'Interior i de Tecnologies de la Informació, amb l'objectiu de digitalitzar i modernitzar els tràmits obligats que duu a terme el personal tècnic municipal per a la inscripció d'empreses i establiments en el registre, tal com establix la Llei 14/2010 d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.
A més, ha valorat que esta nova aplicació implica "un canvi real en la forma de treballar, ja que venim a engegar una eina que marca un abans i un després en com gestionem el registre d'empreses i establiments d'espectacles públics i activitats recreatives a la Comunitat Valenciana".
El conseller ha destacat que REPARCV està "concebuda per a simplificar els procediments i perquè la gestió pública deixe de ser un laberint de papers i es convertisca en un procés àgil, modern i, sobretot, útil per al treball diari" dels ajuntaments i de la Generalitat.
SEGURETAT JURÍDICA I TRANSPARÈNCIA
Junt amb la modernització de la gestió pública, la nova aplicació dona resposta al que ens exigix la normativa i oferix una major seguretat jurídica als empresaris i titulars de negocis, que podran accedir a la seua pròpia fitxa i comprovar en tot moment que les dades "s'ajusten a la realitat", segons la Generalitat.
Així mateix, el conseller ha destacat la "transparència real" que el sistema oferix per al ciutadà, que podrà consultar de forma fàcil i directa les condicions de seguretat, legalitat o aforament dels llocs d'oci i espectacles públics. Per al conseller d'Emergències i Interior, REPARCV és "una inversió de temps ara per a guanyar agilitat i tranquil·litat jurídica després".
I ha garantit que "en tot moment prestarem des de la Conselleria la formació i assistència necessàries als ajuntaments perquè ningú es quede arrere en esta transició digital".