VALNCIA, 23 Nov. (EUROPA PRESS) -
La sala d'exposicions municipal d'Algemesí-Casino Liberal acollir a partir d'aquest dimecres l'exposició 'Estampas en transición. Obra gráfica de la colección Martínez Guerricabeitia'. D'aquesta manera, les 112 obres de 85 artistes que componen aquesta mostra es podran visitar en el municipi fins al 29 de gener de 2023.
En paraules del comissari del projecte, Felipe Jerez Moliner, "hi ha agrupacions de peces amb elements comuns de representació i una paraula definitria i coincident per a elles, en forma de disset seccions que mostren bastant bé els interessos tant dels colleccionistes en adquirir les obres com de l'art grfic creat entre la dcada dels 70 i els 90 del segle XX: lluita, amor, futur, paisatge, sexe, tradició, realitat, violncia, naturalesa, abstracció, mort, poder, geometria, retrat, política, desigualtat i repressió".
L'exposició est organitzada pel Vicerectorat de Cultura i Societat de la Universitat de Valncia, la Fundació General de la Universitat de Valncia - Collecció Martínez Guerricabeitia i l'Ajuntament d'Algemesí. Així mateix, compta amb el suport de Caixa Popular.
La collecció Martínez Guerricabeitia és una de les més importants colleccions universitries espanyoles d'art contemporani, formada per quasi mig miler d'obres i que va arribar a la Universitat de Valncia en 1999, recorda la institució acadmica.