EUA afirma que "acompanya" a Espanya en estos "moments difícils" després de l'accident ferroviari a Toledo

Accident d'Urda
JUANMA JIMENEZ/EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 28 octubre 2026 18:44

    MADRID, 28 Oct. (EUROPA PRESS) -

   L'Ambaixada dels Estats Units a Espanya ha assenyalat este dimecres que seguix "amb preocupació" la situació a Toledo després del "greu accident" ferroviari pel xoc de dos trens d'alta velocitat, insistint que "acompanya" a Espanya en estos "moments difícils".

   Després de la col·lisió entre el tren AVE 2080 i el tren Iryo 6076 i que deixa almenys 68 víctimes mortals, l'Ambaixador nord-americà a Madrid, Benjamín León Jr, ha expressat la preocupació amb la qual seguix "les notícies sobre el greu accident ferroviari ocorregut a Toledo".

   "Nostres pensaments estan amb les víctimes, les seues famílies i sers estimats. Tot nostre suport als servicis d'emergència que estan treballant sobre el terreny", ha indicat, afegint que els Estats Units "acompanya" a Espanya "en estos difícils moments".

   Dos trens han col·lisionat en el matí d'este dimecres en l'estació de la localitat toledana d'Urda. Segons han informat fonts del Servici d'Emergències 112 a Europa Press, el succés ha tingut lloc a les 8.54 hores, després del que el govern regional ha activat el Pla Territorial d'Emergència de Castella-la Manxa (Platecam).

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press