EUA afirma que mai oblidarà l'"acte de barbàrie" del 7-O i reafirma la defensa de la civilització

Residents de Kfar Aza commemoren el tercer aniversari dels atemptats de Hamas.
Paulina Patimer / Zuma Press / Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 7 octubre 2026 18:12

   MADRID, 7 Oct. (EUROPA PRESS) -

   Les autoritats d'Estats Units han afirmat este dimecres que mai oblidaran l'"acte de barbàrie" patit per Israel el 7 d'octubre del 2023 amb l'atemptat del Moviment de Resistència Islàmica (Hamas), reafirmant el seu compromís amb la "defensa de la civilització".

   "Hui es complixen tres anys des que els terroristes de Hamas van torturar, van mutilar i van assassinar a 1.200 civils innocents a Israel. Entre els morts hi havia homes, dones i xiquets, incloses dotzenes de nord-americanes", ha assenyalat el secretari d'Estat nord-americà, Marco Rubio, en un missatge en xarxes socials.

   D'esta forma, el cap de la diplomàcia nord-americana ha recalcat que Washington "mai oblidarà l'acte de barbàrie contra un aliat" i afirmat que en l'aniversari de la massacre "renova el compromís amb la defensa de la civilització".

   Este dimecres es compleixen tres anys de l'atac sense precedents de Hamas en sòl israelià que va deixar uns 1.200 morts i més de 250 segrestats, que va portar a Israel a llançar una guerra contra l'enclavament palestí que ha deixat més de 74.000 morts fins hui.

   Amb motiu de l'aniversari, líders de tot el món han condemnat la matança, solidaritzat amb les víctimes i denunciat l'auge de l'antisemitisme des de llavors.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press