La ciutadania, en un sondeig d'AVACU, valora positivament els horaris de les activitats i el dispositiu de neteja
VALÈNCIA, 28 Mar. (EUROPA PRESS) -
"Les aglomeracions de persones i la falta d'organització i control sobre elles", així com "la brutícia i les destrosses en el mobiliari urbà, papereres i actes de vandalisme", són alguns dels aspectes negatius sobre les Falles del 2025 més assenyalats per la ciutadania, en un sondeig realitzat per l'Associació de Consumidors AVACU en el qual, com a positiu, s'ha destacat els horaris de les activitats i el dispositiu de neteja habilitat.
En concret, els cinc aspectes negatius que més s'han assenyalat han sigut, a més de les aglomeracions i la brutícia, "la falta d'educació i respecte d'uns pocs ciutadans", "la falta de control en la venda i tret de petards per part de particulars" i "els inconvenients generats pels carrers tallats per les carpes de les comissions falleres".
Entre els comentaris que més es repetixen, els consumidors tornen a incidir en el control en la venda i ús de petards, amb afirmacions com "hauria d'haver-hi molta presència policial i més control en venda de petards", "haurien d'incrementar-se els controls i les multes en la venda de petards i quan la gent els tira pel carrer", "la falta de civisme respecte a l'ús de la pirotècnia".
Els consumidors també comenten sobre l'incivisme, amb queixes com "la poca educació de la gent no fallera cap als fallers, València i les falles", "Per molt que ens gastem en neteja i seguretat , el comportament d'uns centenars genera els problemes a u milers".
Els participants també han insistit que "fins i tot amb els aspectes negatius, és la festa millor preparada i organitzada, donada la quantitat de gent, actes i activitats que oferix" i que han sigut "unes Falles fantàstiques".
PUNTS POSITIUS
En el costat contrari, els cinc principals aspectes positius relacionats amb les Falles que destacarien els participants serien, per este ordre, "els horaris de la cremà, castells i altres activitats falleres"; "el bon servici de neteja després dels diferents actes fallers", la puntualitat dels mateixos, "la quantitat i ubicació dels llocs de bunyols, xurros, etc." i "la seguretat en els carrers, actes i altres activitats relacionades amb la festa fallera".
Unes altres aspectes que també s'han destacat han sigut, per exemple, l'organització i qualitat dels actes i el bon servici de transport públic, amb ampliació d'horaris i línies.
En paraules del president d'AVACU, Fernando Móner: "Esperem que tots els sectors prenguen bona nota del que la ciutadania ens ha traslladat. Hi ha moltes coses bones, però també queden coses per millorar, per a aconseguir que les pròximes Falles 2026 es convertisquen en unes festes en les quals tots, fallers i no fallers, valencians i visitants, puguem gaudir i compartir, amb respecte i responsabilitat".