Investigat un home per maltractament animal després de trobar al seu gos amb un collaret de càstig incrustat

Investigat un home per maltractament animal després de trobar al seu gos amb un collaret de càstig incrustat
GUARDIA CIVIL
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 8 mayo 2026 18:15

   ALACANT, 8 May. (EUROPA PRESS) -

   La Guàrdia Civil ha investigat a un home de 78 anys com a presumpte responsable d'un delicte de maltractament animal després que el seu gos fora trobat amb ferides de gravetat en portar un collaret de càstig incrustat en el coll a Torrevella.

   Les perquisicions es van iniciar el passat 13 d'abril després de la denúncia de treballadors d'un alberg municipal d'esta localitat, els qui van alertar sobre el mal estat d'un ca que havia sigut trobat vagant per la via pública.

   L'animal presentava lesions i va haver de ser traslladat a una clínica veterinària per a rebre atenció urgent. Portava col·locat un collaret de càstig amb pues i en retirar-li-ho els professionals van comprovar que li havia provocat ferides en el coll i fins i tot se li va incrustar en la pell pel "perllongat temps d'ús". "Este tipus de dispositius estan prohibits per la normativa vigent en matèria de benestar animal", assenyala l'institut armat en un comunicat.

   Els agents del Servici de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil de Guardamar del Segura, arran d'estos fets i després del corresponent informe veterinari, van iniciar les gestions de localització del propietari, qui va ser identificat i investigat per descomptat delicte de maltractament animal. De les diligències practicades s'ha adonat a la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància de Torrevella.

   La Guàrdia Civil recorda "la importància de garantir la cura adequada de les mascotes i denuncia qualsevol conducta que puga suposar sofriment o abandó".

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press