1108016.1.260.149.20260730174928
Diversos migrants celebren haver creuat la frontera, a 30 de juliol del 2026, a Ceuta (Espanya) - Europa Press
CEUTA, 30 Jul. (EUROPA PRESS) -
Nombroses persones seguien entrant a Ceuta des del Marroc de forma incontrolada a mitjan vesprada d'este dijous, segons ha pogut comprovar Europa Press. Des de primera hora del dia milers d'immigrants han accedit a la ciutat autònoma nadant i espacialment a peu vorejant l'espigó que separa la ciutat del Marroc.
Els migrants es dirigien directament caminant a l'interior de Ceuta, després que un cordó policial establit a primera hora de la vesprada en el costat espanyol de la frontera fóra retirat davant de la massiva afluència de persones des del Marroc.
Entretant, una part dels comerços havien dedicido tancar temporalment esta vesprada, segons ha comprovat Europa Press, entre ells el Centre Comercial Parcs de Ceuta, els supermercats Dia, Carrefour o les tendes Kiabi o MGI.
El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat que l'Executiu prepara junt amb el Marroc les "mesures necessàries" per a "recuperar la normalitat" a Ceuta i està previst que el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, es vaig desplaçar fins a la ciutat este divendres per a gestionar la crisi.
Interior va anunciar que havia acordat amb el Marroc la devolució de tots.