Jorge Gil - Europa Press - Archivo
VALNCIA, 4 Jul. (EUROPA PRESS) -
La direcció de la fbrica de Ford a Almussafes i el sindicat UGT han tancat hui dijous l'acord per a aplicar un ERTO que afectar diriament a 996 treballadors i estar en vigor fins al 31 de desembre. Amb aix i l'ERO pactat un dia abans, "se soluciona de manera definitiva l'excedent de personal de 1.622 persones" que va anunciar l'empresa al juny.
L'expedient contempla 25 dies d'aturada total, tant per a vehicles com para motors. A més, finalment s'ha acordat que els treballadors afectats rebran el 85% del seu salari real, junt amb el 100% de pagues, vacances i antiguitat, ha detallat el sindicat en un comunicat.
L'ERTO s'aplicar fins a final d'any i el 2025 es preveu aplicar un mecanisme transitori fins que arribe a Almussafes, el 2027, la fabricació d'un nou vehicle multienergia.
S'est treballant amb el Govern en este mecanisme, que, en paraules del portaveu del sindicat i president del Comité d'empresa, Carlos Faubel, est "molt parlat" i "molt avanat". UGT ha expressat el seu convenciment que a partir de l'1 de gener els treballadors rebran un 90% del seu salari.
Este nou mecanisme ser similar al RED per "adaptat a esta situació de manera sectorial i territorial" i s'aplicar un mxim de dos anys. "Les garanties seran les mateixes. La gent quedar protegida perqu no consumir atur, hi ha també bonificacions a la cotització a la seguretat social i a és el que permetr transitar dos anys dels tres" que falten per a la fabricació a Almussafes d'un nou vehicle multienergia, ha indicat Faubel.
A partir d'ara, s'haur de dissenyar i desenvolupar el trnsit amb el mecanisme de protecció. Faubel ha exposat que "caldr estructurar plans de formació, com es porta tot a avant, quins temps es donen de rotació de plantilla, etctera, per sabent que tenim la destinació ací, que llanarem un cotxe el 2027, tornar a créixer la plantilla i tornarem a recuperar l'activitat econmica tan necessria també per a la comunitat d'una fbrica com és Ford", ha afegit.