Ford inicia aquest dimarts les consultes per a un nou ERO en la fàbrica d'Almussafes

Archivo - Arxiu - Logo en la fàbrica de Ford Almussafes
JORGE GIL- EUROPA PRESS - Archivo
Publicado: lunes, 27 mayo 2024 18:49

   VALÈNCIA, 27 May. (EUROPA PRESS) -

   La direcció de la fàbrica de Ford a Almussafes ha convocat per a aquest dimarts a les 11 hores la primera reunió de la Comissió Consultiva per a negociar un nou Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) en la factoria.

    Es tracta del segon expedient en poc més d'un any en la fàbrica valenciana, ja que a l'abril del 2023 Ford va acordar amb el Comitè d'empresa un ERO que va afectar a 1.124 treballadors.

    El nou període de consultes s'obri després que l'adreça de Ford Europa anunciara el llançament d'un nou vehicle multienergía a mitjan any 2027 i que es produirà en la fàbrica valenciana. Es tracta d'un vehicle global la producció anual del qual aconseguirà les 300.000 unitats.

    La direcció de Ford va assegurar fa dues setmanes que la intenció de negociar aquest ERO no canvia l'objectiu de la companyia de fabricar aquest model. cal recordar que en aquests moments Almussafes només produeix el Ford Kuga, després del cessament de fabricació de la furgoneta Transit aquest 17 d'abril, i des de la planta valenciana cerquen una càrrega de treball que garantisca el seu futur.

   UGT --majoritari en la fàbrica-- va apuntar que, per a "escometre la llarga travessia fins que arribe el nou vehicle a les línies de producció", "cal reflectir diferents qüestions negre sobre blanc". Una d'elles és el volum d'ocupació que es requerirà i en quant es xifra l'excedent definitiu de personal, si és que ho hi ha.

    La fàbrica valenciana ja té en vigor en aquests moments un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) fins al 20 de juny que durant diversos dies afectarà a més de 2.000 treballadors. Almussafes porta diversos anys encadenant aquest tipus d'expedients, primer per la inestabilitat de subministraments i després per qüestions com la reducció de vendes.

   Tot això es produeix a pesar que la planta d'Almussafes, el 2022, fora la triada per a fabricar els vehicles elèctrics de Ford a Europa, unes inversions que la companyia finalment ha ajornat, però que es va plasmar en un acord d'electrificació que havia d'assegurar la càrrega de treball en els pròxims anys a Almussafes i que implicava en el conveni de l'empresa mesurades salarials i de flexibilitat condicionades a l'electrificació.

    UGT va subratllar fa dues setmanes que l'Acord per l'Electrificació "segueix sent l'eina fonamental per la qual l'adreça mundial de Ford ha reafirmat la seua aposta per València". "D'ací d'ara endavant la Comissió de l'Observatori per a l'Electrificació haurà de cobrar protagonisme per a analitzar la situació socioeconòmica, així com quines mesures de flexibilitat són necessàries, o no, a cada moment", ressalta aquesta font.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià