Rober Solsona - Europa Press
VALNCIA, 9 Dic. (EUROPA PRESS) -
La Generalitat treballa en una convocatria d'ajudes directes per als afectats per la prdua de vehicles en la dana que el passat 29 d'octubre va arrasar la província de Valencia. Seran a fons perdut i no ser necessari comprar un nou vehicle, sinó que bastar amb una declaració responsable i amb la baixa temporal del sinistrat.
Així ho ha avanat el cap del Consell, Carlos Mazón, després d'una reunió amb representants de l'Associació de Concessionaris Oficials a Espanya (Faconauto), l'Associació Espanyola de Fabricants d'Autombils i Camions (ANFAC), la Federació Empresarial Metallúrgica Valenciana (Femeval) i el Clúster de l'Automoció i Mobilitat de la Comunitat Valenciana (AVIA), amb la participació de les conselleres d'Indústria, Marián Cano, i Hisenda, Ruth Merino.
Mazón ha explicat que esta partida extraordinria es concretar "en els prxims dies i en les prximes setmanes", ser d'una quantia "important" i "lgicament" cobrir una part del valor dels vehicles sinistrats.
A més, ha garantit que les ajudes es destinaran als afectats per la prdua de qualsevol vehicle, "siga de la característica que siga", i que les dades que s'han d'aportar es creuaran amb els ja registrats "per a evitar burocrcia". Ser una convocatria que se sumar a la bonificació ja vigent del 100% de l'impost de transmissions patrimonials per a l'adquisició de vehicles de segona m.
Per contra, ha exigit al Govern que cuadriplique els 465 milions d'euros aprovats en ajudes per a la compra de vehicles després de la dana fins a quasi 19.000 milions, amb l'objectiu de cobrir 120.000 cotxes i motos sinistrats, ja que en cas contrari ha advertit que no arribaran a més d'un ter.
Al seu juí, són ajudes "absolutament insuficients" amb requisits "irreals" i en les quals "han quedat fóra els vehicles pesants". Segons ha sostingut, per a obtenir 10.000 euros d'ajuda "l'única opció és adquirir un vehicle elctric de 50.000 euros", mentre "aquells que opten per adquirir un cotxe de combustió de 20.000 euros rebran com a molt 5.000 euros d'ajuda i hauran de pagar 4.000 euros d'IVA" i "si estes ajudes es computen en l'IRPF i el beneficiari passa de tram li va a eixir més car".
En parallel, Mazón ha reclamat al Govern que "permeta" que el Consorci de Compensació d'Assegurances habilite a les asseguradores avanar els diners als afectats, en considerar que "s'est provocant un bloqueig i una dilació dels pagaments".
MECANISME DE FLEXIBILITAT PER A FORD
Una altra de les seues reclamacions a l'Executiu central és que habilite un mecanisme de flexibilitat laboral per a Ford Almussafes i per a "tota la indústria auxiliar" del sector, "especialment en la zona afectada" per la dana.
Entre els representants del sector, el director general d'ANFAC, José López-Tafall, ha traslladat a la Generalitat el seu "total compromís" amb la recuperació del sector i s'ha posat a la seua disposició "per al que ha ga falta".
Com a presidenta de Faconauto, Marta Blázquez ha coincidit en la necessitat de reposar la mobilitat "com més prompte millor" i ha mostrat la seua preocupació pels més de 40 concessionaris que no han pogut reobrir després de la dana, amb uns 18.000 cotxes afectats.
I el president de Femeval, Vicente Lafuente, ha defensat la necessitat d'una "aposta ferma" de reindustrialització del sector després de la dana, com ha destacat que "es va fer des de la Generalitat" abans de la catstrofe. "Ara amb major motiu hem de treballar perqu siga un sector potent", ha reivindicat.
FLEXIBILITZAR EL DFICIT I EL DEUTE
D'altra banda, respecte a les negociacions amb el Govern per a flexibilitzar les regles fiscals, Mazón ha confiat a poder anunciar "resultats" en els prxims dies, amb l'objectiu d'establir unes "'línies dana' al marge de la realitat pressupostria".