Ibáñez (Compromís) exigix al PSOE "reaccionar hui" i depurar responsabilitats sobre Cerdán després de informe de l'UCO

Archivo - Arxiu - El diputat de Sumar Alberto Ibáñez intervé durant una sessió plenària en el Congrés dels Diputats, a 9 d'abril del 2024, a Madrid (Espanya).
Jesús Hellín - Europa Press - Archivo
Publicado: jueves, 12 junio 2025 14:47

   MADRID, 12 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El diputat de Compromís en el Congrés Alberto Ibáñez, adscrit al grup Sumar, ha reclamat que el PSOE ha de "reaccionar hui" i depurar responsabilitats després de l'informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil sobre el secretari d'Organització del partit, Santos Cerdán, i que apunta a la seua presumpta implicació en la trama Koldo.

   "El PSOE ha de reaccionar hui, no hi ha curta focs sinó responsabilitats i reparació", ha llançat a través d'un missatge en la xarxa social 'X' en el qual no només demanda explicacions, sinó mesures sobre el dirigent socialista.

   Per a Ibáñez, la "democratització de la justícia enfront de diversos casos de 'lawfare' cap a les forces progressistes" no pot fer-se "sense fermesa, transparència i assumpció de responsabilitats davant de la corrupció".

   L'informe que la UCO ha aportat al jutge del 'cas Koldo' en el Tribunal Suprem assenyala Santos Cerdán com "la persona encarregada de gestionar" els "presumptes pagaments" de mossegades per l'adjudicació il·legal d'obres a l'exministre José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García. "Vaig a per tot, vaig a anar a demanar tot", va arribar a assegurar el càrrec socialista a este últim, segons arreplega esta unitat de l'Institut Armat.

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià