Investigats cinc menors per modificar amb IA fotos d'alumnes i mostrar-les nues en xarxes

Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 19 febrero 2024 15:24

   VALÈNCIA, 19 Feb. (EUROPA PRESS) -

   La Guàrdia Civil de Valencia investiga cinc menors per la suposada modificació, mitjançant intel·ligència artificial (IA), d'imatges d'alumnes d'instituts, a les quals presumptament van mostrar nues en xarxes socials. Els agents han acreditat l'existència d'un total de 17 dones perjudicades, 13 d'elles menors.

   Les direccions de dos Instituts d'Educació Secundària de la província de Valencia van donar la veu d'alarma a la fi del mes de novembre per la difusió de fotografies de dones menors d'edat modificades mitjançant IA per a deixar-les "completament nues".

   De la informació obtinguda pels agents es va poder determinar la presumpta autoria dels fets per part de cinc menors, que presumptament havien obtingut les fotografies de les xarxes socials de les víctimes i que, posteriorment, les van modificar a través de IA per a despullar-les de les seues robes i van difondre sense autorització d'elles.

   Els cinc menors, de nacionalitat espanyola, estan sent investigats per un delicte de revelació de secrets. Les diligències han sigut entregades en Fiscalia de Menors de València.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press