VALÈNCIA, 1 Dic. (EUROPA PRESS) -
Jupol, sindicat majoritari de la Policia Nacional, ha expressat el seu "profund pesar" per la mort de l'agent que va anar brutalment agredit el passat 8 de novembre a Vinalesa, quan va intentar impedir un robatori i va identificar a dos joves que presumptament van acabar colpejant-ho amb una pedra en el cap.
Després de romandre 17 dies en coma, l'agent va perdre la vida dimarts passat, "deixant un buit irreparable en la seua família, en els seus companys i en tota la Policia Nacional", ha indicat l'entitat en un comunicat.
En este context, Jupol ha convocat una concentració per al pròxim 3 de desembre, de 12 a 14 hores, enfront de la Delegació del Govern a València. La concentració, ja comunicada formalment a la Delegació conforme a l'article 21 de la Constitució Espanyola i a la Llei Orgànica 9/1983, busca retre homenatge a l'agent mort, denunciar públicament l'escalada de violència que patix el col·lectiu i exigir resposta immediata per part de les institucions.
Durant l'acte se buscarà traslladar un missatge clar: "La mort d'un policia nacional no pot seguir sent una simple dada estadística ni un titular més. És una tragèdia d'Estat que requerix decisions urgents i valentes", han reivindicat.
"Este assassinat --han afegit-- se suma a una cadena creixent d'episodis de violència extrema contra agents de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat. Des de Jupol denunciem que no es tracta de fets aïllats, sinó de la conseqüència directa d'un augment descontrolat d'agressions que en els últims anys s'ha tornat insostenible".
Este clima "de violència", han afegit, "es veu reforçat per l'absència d'un discurs institucional sòlid que defense i recolze la labor dels policies". "La normalització d'insults, amenaces i agressions, moltes d'elles acompanyades d'expressions d'odi està deteriorant greument el principi d'autoritat", han advertit.